Min kväll på Torsåkers IP

För egen del var det en ganska bra match att spela. De första minuterna i första halvlek var vi inte riktigt vakna som lag och då tvingades jag bland annat avvärja en möjlighet som hade blivit ett friläge om jag inte stått för en fin brytning. Var dessutom involverad ganska mycket till en början. Hade ytterligare något bra ingripande med en brytning, ett par brytpass, några rensningar och några dueller som jag vann.

Därefter blev det mer och mer spel på Torsåkers planhalva och vi i backlinjen hade inte mycket att göra. Men det kändes ändå som att man genom snack och styrande var ganska delaktig.

I andra halvlek var det inte mycket att göra i mittförsvaret men fick sätta en sån där underbar glidtackling en bit in i halvleken. Vi slarvade lite på mittplan och åkte på en kontring som kunde ha blivit riktigt farlig då de kom två mot två. Men jag fick glädjande nog in en stenhård, klockren glidtackling i sista sekunden när jag var på väg att bli överspelad på mitten av vår planhalva.
 
Märker att det låter lite skrytsamt men som hårdför back sover man gott efter en sån tackling :)

Med 25 minuter kvar flyttades jag ut som högerback och det var också positvt. Då fick jag ju nämligen möjlighet att delta i offensiven och få springa lite mer. På så vis kunde jag använda de resterande 25 minuterna som ett nyttigt träningspass. Lyckades också ganska bra då jag blev mer involverad i spelet, fick en del boll och stod för några bra passningar.

Var dessutom nära att göra mål (tro det eller ej). Efter fint kombinationsspel med Lucas spelade han snett bakåt till mig i straffområdet men avslutet blev lite för tamt. Skott längs marken på mål men en benparad av målvakten och bara en hörna utav det.


Vackert så trots allt och får vara nöjd med insatsen sett över 90 minuter. Nu är det förstås inte så svårt att spela i en match som denna när ens lag är så hutlöst överlägset. Men ändå går det att analysera insatsen och för egen del var det många smådetaljer som stämde - tekniska, spelmässiga, både försvars- och anfallsmässiga småbitar som fungerade väldigt bra.


Nog om detta. En god natts sömn och välförtjänt njutande av segern väntar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0