En seriös sida

Trots att det verkar som att det just nu bara är fotboll som existerar så har jag fått en del vettigt gjort de senaste dagarna. Jag väckte den seriösa, flitiga sidan inom mig idag och tog tag i en del saker som borde ha gjorts för längesen :)

Bland annat är nu äntligen (bättre sent än aldrig) cykeln inlämnad för däckbyte och lite annan service. Något som jag har tänkt göra sen i höstas. Dessutom har jag till slut sagt till vaktmästaren om mitt kärvande lås här som bara jag har lyckats låsa och låsa upp det senaste halvåret. Övriga som har försökt har inte haft "den rätta knycken". Men nu är det i alla fall löst, lite olja i låset och det var som nytt igen.

Gymmet fick sig ett förmodat sista besök av mig innan sommarlovet tidigare idag. Träningsledigt med fotbollen så var lägligt att köra ett pass.

Annat vettigt som jag har gjort idag är att tvätta. Adressändra, betala räkningar och göra uppehåll med dagstidningen har jag också styrt med. Det är ju en del såna saker som dyker upp på att göra-listan nu när det närmar sig hemresa. Blir nämligen hemfärd till Småland nästa helg.

Det är dubbla känslor inför den månadslånga vistelsen hemma. Visst blir det skönt att återse Småland och fint att spendera en sommarmånad där och på Öland, grymt fint där då. Dessutom blir det kul att återigen jobba på Ölandsbladet. Men samtidigt så kommer jag förstås att sakna Karin något enormt. Hoppas vi kan boka in en Smålandsvistelse för dig också älskling :)


. . . . .


Har fastnat helt för två olika låtar:
http://www.youtube.com/watch?v=qAx3fmuvNDM

http://www.youtube.com/watch?v=QYEC4TZsy-Y


. . . . .


Mer bloggande:

http://iksatraherr.blogg.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0