Bonnjävel

Hemma i Småland, på landet, nu.
Så vad göra?
Jo, idag hoppade jag in i traktorn, stoppade in snusen, spottade i nävarna och sa med en sån där rungande, skorrande småländska som får stockholmarna att känna lukten av gödsel på 40 mils avstånd att nu-jävlar-i-helvete-ska-minsann-det-förbannade-höet-köras-in-för-satan för att sedan dra igång vrålåket och med stor förtjusning andas in lukten av diesel.

Nej, allt det där gjorde jag förstås inte.
Jag har ju inte börjat snusa, jag tycker spott i händerna är lite halvt ofräscht, jag svär mest bara ordentligt när det gäller fotboll och jag tycker inte att diesel luktar gott.

Men däremot såg jag det som min plikt, som son och vän av min fritidsbonde till far, att hjälpa honom med hökörningen. Så visst hoppade jag upp i traktorn, utförde ett fullgott arbete och kände verkligen att jag var tillbaka på landet igen. Faktiskt smått charmigt att få vara en bonnjävel för en stund :)


  . . . . . . . . 


Snart dags att stänga butiken för den här gången.
Imorgon är en ny dag, jag börjar jobba på Ölandsbladet igen och hemma mullrar traktorn när farsgubben avslutar höskörden (för att hålla fast vid bondetemat en stund till). 


. . . . . . . . 


Många dagar kvar, men ändå en dag mindre.
En dag mindre av saknad alltså.
Får i alla fall försöka tänka positivt.
Men längtar redan <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0