Vad som har åstadkommits

Jag ska ju inte bara sitta här och förklara min egen förträfflighet, utan måste väl kunna komma med några bevis för att jag faktiskt jobbar en del på Ölandsbladet. Vi har en inte alltför väluppdaterad webb men en del av det som jag har stått för senaste veckan är uppe. Här kommer några smakprov.

http://olandsbladet.se/index.php?placid=20&placid_text=20&id=12456
- Victoriatennisen, en turnering med flera av Sveriges bästa ynglingar på tjejsidan. Fick glädjande nog beröm av den tävlingsansvarige igår för artikeln som blev resultatet av söndagens bevakning.

http://olandsbladet.se/index.php?placid=16&placid_text=20&id=12454 - Pingis, lite skrivande om en turnering, inget större jobb men lite varierande i alla fall

http://olandsbladet.se/index.php?placid=16&placid_text=20&id=12461 - Intervjun och presskonferensen med Helena Jonsson




Igår var det som sagt
en stressig dag, eller framförallt en stressig kväll i alla fall. Idag däremot har det varit klart lugnare trots att vi har haft en del att göra och även fått en del gjort. Nöjda med dagens upplaga av tidningen kunde vi luta oss tillbaka och jobba i lugnare takt.

En bra dag det här med, trots att den inleddes med en rejäl utskällning i telefon.
Måltavlan för den utskällningen var jag...

Undertecknad hade inte mer än hunnit sätta sig på sin plats förrän chefen kopplade över ett samtal.
I andra änden av telefonledningen befann sig en mycket irriterad man, som förmodligen hade satt morgonkaffet i vrångstrupen när han till sin fasa upptäckte att namnet på vem som var kranskulla i gårdagens Victorialopp inte stod med...

Skandal tyckte uppenbarligen han, förmodligen bara han och eventuellt några andra släktingar (en ren gissning från min sida är att han var släkt med denna unga flicka) som tyckte det men likväl, arg var han och jag fick minsann höra hur uselt det var.

Efter att ha förklarat att vi la fokus på andra saker, inte hade så mycket plats över och så vidare fick jag till slut ett "tack och hej" i örat och kunde konstatera att alla tydligen inte kan tycka om mig... :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0