Diverse personligheter

Idag har veckans jobbande avslutats och därmed har jag återigen jobbat sex av sju dagar även under vecka två här hemma. Blir en hel del jobb med andra ord men det är bara roligt. Bra att jobba in lite pengar nu när chansen väl finns. Och dagens jobb var inte allt för ansträngande, det ska sägas.



Var bland annat på en tennisturnering i Borgholm. Uppvisningsspelade mellan finalerna där gjorde ingen mindre än den gamle bronshjälten Thomas Ravelli i en dubbelmatch med bland andra hans tvillingbrorsa. Inte varje dag man får möjligheten att språka lite med en gammal nationalidol och en som har räddat en avgörande straff i en VM-final. Måste erkänna att jag fixade en autograf efteråt också.

En annan trevlig person jag har varit i kontakt med tack vare jobbet den här veckan är min gamle NIK-tränare Mikael Larsen (bilden). Han var och är en mycket bra fotbollstränare (tog bland annat upp NIK i fyran och gjorde laget till ett topplag där), väldigt engagerad och fantastisk på att få med sig sina spelare och vara seriös inför uppgiften. Dessutom är han bra som person, bryr sig alltid om sina spelare och hur de mår. Därför var det ett kärt återhörande när jag ringde upp Larsen, numera tränare i IFK Borgholm, för jobbets räkning. Blev en hel del snack om fotboll, livet, hur jag har det i Gävle, planer framöver och annat gott.

Sammanfattningsvis en givande arbetsvecka med andra ord.
Och snart dags för en ny, fylld av jobb och sen kommer som jag nämnt tidigare äntligen älsklingen hit :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0