Det närmar sig

Det är helt sjukt vad fort tiden har gått sedan jag lämnade Gävle och åkte hem för sommarlov/sommarjobb i slutet av juni. Nu är det bara imorgon med, därefter blir det tillbaka till Pinnmovägen 8 igen för mer pluggande och fotboll och annat trevligt.

Passade på att gå ut i lördags, första och enda gången under sommaren. Var också sista tillfället att träffa lite kompisar som jag inte sett på länge. Så jag, tvillingarna Eliasson och John John (samtliga gamla MP02B:are från gymnasietiden) samlades hos Eliassons och tog några öl i goda vänners lag. Micke och jag drog sedan vidare och hamnade på Vallen där det glädjande nog kryllade av folk som jag känner.

Sprang bland annat på en riktig profil i form av Lewton. En rolig fotbollslirare, för tillfället i Färjestadens GoIF, som jag har lärt känna via jobbet på Ölandsbladet. Han är en riktig citatmaskin Lewton och levererar ständigt nya sköna kommentarer. Som till exempel "jag går på grundkondition och vilja, det är så jag jobbar". Kunde ha varit om hans sätt på planen, men den här gången (i lördags på krogen) handlade det om hur han skulle klara att festa två kvällar i rad + att jobba tidig söndagsmorgon. Skön lirare som sagt. Lycka till i USA nu förresten!

Jag kunde nöjt konstatera att jag fick chans att samspråka med ett antal gamla bekanta och därmed blev kvällen riktigt lyckad. Tog det också tämligen lugnt och mådde prima när jag vaknade hos Micke ganska tidigt på söndagen. Så sammanfattningsvis: en bra helg helt enkelt.

Jobbade för övrigt hela lördagen, inte blivit lite jobb nu om man säger så. Men kul är det och bra har det gott, så lämnar Ölandsbladet imorgon för den här gången med ganska goda resultat bakom mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0