Det går bra nu

Jodå, det måste jag säga att det gör. Har haft en delvis hektisk arbetsvecka hittills och måste säga att det känns som den har klarats av nästintill galant. Onsdagen innebar i första hand bevakning av presskonferensen där årets Victoriastipendiat skulle medverka. Årets pristagare var skidskytten Helena Jonsson, inte direkt jättekänd för de icke sportintresserade men likväl världscupvinnare och VM-guldmedaljör under den senaste säsongen. Så även om det inte var lika stort som när jag hade äran att intervjua Henrik Larsson (07, bilden) eller Sanna Kallur (08) så var det ju en världsstjärna som stod för framför mig.

Efter den presskonferensen och intervjun var dagen avklarad och jag gled bara runt i Borgholm i väntan på kvällens Victoriafirande. Inte fel det och kvällen blev riktigt lyckad, liksom själva jobbandet.

Igår var det sedan dags för en stressig kväll då Victorialoppet avgjordes. Det är en stor löpartävling i Borgholm som innefattar allt från småknattar till riktigt duktiga kenyaner. En hel del intervjuande av diverse folk, bland annat en kenyansk herrvinnare, samt en hel del fotande stod på programmet och sedan blev det en stressig timme för att få allt klart till pressläggningen vid nio. Allt löste sig till det bästa och såväl jag som chefen blev nöjda med slutresultatet av vårt arbete.

. . . . . . . .

Jag fastnade helt för Salem El Fakirs Astronaut som han framförde på Victoriafirandet. Riktigt bra liveartist den mannen och helt plötsligt är den här en av mina absoluta favoriter för tillfället.

http://www.youtube.com/watch?v=bqtfZYtfsYE

Bilder från Victoriadagen utlovas inom kort. Det var en riktigt kul dag faktiskt. Synd att klaga när man tack vare pressackrediteringen får bra platser, slipper stå i några köer, får ett riktigt bra artistutbud levererat under en varm, härlig sommarkväll och får se kungligheterna på nära håll.

. . . . . . . .

Har även uppdaterad Sätrabloggen med ett par inlägg. Händer dock inte mycket nu under uppehållet, det råder nyhetstorka och det är lite av lugnet före stormen inför den spännande höstsäsongen. Dock tycker jag gott att det kan vara värt att besöka vår blogg:

http://iksatraherr.blogg.se/

. . . . . . . .

Skönaste låten idag som diggades rejält på redaktionen hittar ni här:

http://www.youtube.com/watch?v=au30c9ZMIPg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0