Skola igen

Ja, imorgon är det dags att bege sig till högskolan igen för lektion. Något jag inte har haft sedan i början av december. Resten av tiden sen dess gått åt till att skriva uppsats. En uppsats som inte är klar än men idag blev jag i alla fall äntligen klar med all tung bakgrundsfakta, tidigare forskning, val av metod och annat jobbigt och akadamiskt som man måste sitta och plita ned till leda. Så är i alla fall på gång vilket förstås känns bra. Ett måste är det också att styra upp den nu, har nämligen opponering på uppsatsen den 18:e februari. Och något säger mig att svenskakursen som jag börjar läsa imorgon kommer att vara ganska krävande så blir nog ganska hektiskt framöver.

. . . . .

Igår var det tänkt att vi skulle träna fotboll på Träffen, men den här eländiga snön (den är inte alls mysig, bara du som tycker det :P) förstörde de planerna och i stället blev det spelarmöte. Ser ganska intressant ut inför den kommande säsongen och imorgon skriver jag på för den nya klubben. Känns bra det med.

Passade på att vara flitig och tog en löparrunda efter mötet när jag ändå var inställd på att träna. Äntligen fick man ut och träna lite igen efter en vecka i ett frustrerat, förkylt tillstånd. Inte helt hundra än men träna klarar jag i alla fall. Och snart ska man väl ändå vara helt frisk (ta i trä).

Blir ett gympass med laget ikväll också. Fint det, var längesen man lyfte vikter nu.

. . . . .

Veckans låt: http://www.youtube.com/watch?v=MjgQLEZ6vjY 

. . . . .

Noa frågade mig nyss varför man egentligen skriver blogg. Mitt svar blev att det är för att jag är en så fruktansvärt viktig och intressant människa som alla vill veta mycket om. Kan det stämma? ;)

. . . . .

Det blev en bra kväll
igår efter träningspasset. Andra Avenyn-mys igen följt av snöig promenad och ett gott insomnande. Skönt att slippa slåss med alla kuddarna om plats den här gången :)
Lika bra uppvaknande idag också, synd bara att man överhuvudtaget behövde gå upp.

. . . . .  

Matdags nu innan Koller ramlar förbi precis som igår. Då var vi riktigt seriösa, fixade köttfärsås och spaghetti och laddade för träning. Som alltså blev till ett möte i stället. Kändes lite sådär meningslöst. Men ikväll blir det mat för egen del för mig och sen drar vi till gymmet.

. . . . .

Adjö för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0