Nytt år

2008 har blivit 2009 och min vana trogen borde jag väl ha gjort en stor sammanfattning av det gångna året. Men med tanke på att allt av egentligt värde (och en stor massa oväsentlig information om mitt liv) som hänt för egen del har skrivits ner här under året insåg jag det meningslösa i en sån sammanfattning. Därför nöjer jag mig med att lista några enstaka saker från året som gått under diverse rubriker innan jag tar sats mot 2009 på allvar.

Årets bästa:
Under den här rubriken går det dessbättre att lägga in många händelser och faktorer. Mycket var nämligen riktigt bra under 2008. Särskilt livet uppe i Gävle i allmänhet.
- Skolan funkar bra
- Kompisar har jag gott om
- Det sociala är kanon
 - Fotbollen har trots ett tungt år resultatmässigt gett oerhört mycket tillbaka i form av vänner och en rolig fritid  samtidigt som det gått allt bättre för egen del på fotbollsplanen
- Och så finns det ju en speciell, helt underbar tjej i form av Karin i stan också <3

Årets sämsta:
Här kan vi uteslutande placera in fotbollsrelaterade faktorer, för det har sannerligen inte varit ett gott år om man ser på framgång och resultat när det gäller fotbollen.
- Vi fick lämna division 4 efter en usel höstsäsong med KBK
- Milan missade en CL-plats och åkte ut redan i åttondelen i Champions League-slutspelet
- MFF gjorde återigen en allt för ojämn och dålig säsong i allsvenskan

Jag kan även ge mig själv en känga genom att konstatera att min obotliga tidsoptimism har hållt i sig och att jag inte har förbättrat mig ett dugg när det gäller framförhållning. Dessutom har jag säkert varit mindre lyckade i många andra avseenden också, men nu är det nytt år och nya möjligheter till att förbättra sig :)

Årets citat:
"Fredrik Alfredsson, skaffa dig en blogg och lämna Svenska Fans"
- skön råsågning av mig från en kille i forumet efter en krönika på Milans Svenska Fans-sida

Årets nyårslöfte:
Att bli bättre på att hålla tider. Vi ska göra så gott vi kan Karin och jag, det har vi lovat. Frågan är om det blir någon förbättring :)

Årets låt:
http://www.youtube.com/watch?v=jnT193S9F_U 

Det har kommit ett stort antal låtar som har fallit mig i smaken under året, men det här är den som har betytt och betyder klart mest.


Gott nytt år!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0