Nyårsafton 2008

Året 2008 avslutades med en mycket lyckad nyårsafton. Efter fyra år i rad med samma goa Nybrogäng hade jag i år nytt sällskap då destinationerna den här gången var Ljungbyholm och Kalmar. För egen del inleddes nyårsfirandet vid fem med det stora fyrverkeriet i vid Kalmar slott. Det var längesen jag såg nu men som yngre var man där varje år. Grymt fint var det och det blev en bra start på firandet.



Efter nyårsfyrverkeriet vid slottet hängde jag med tvillingarna Micke och Alexander, ett par gamla klasskompisar sen gymnasietiden, ut till deras hem i Ljungbyholm. Där såg vi tillsammans med Alex flickvän Josefin och kvällens utmärkte chaufför Malmer till att det lagades en riktigt god kycklingrätt som vi senare avnjöt med ris, sallad och lite god dricka till. Satt utmärkt det och nyårsaftonen var så långt en stor framgång.



Efter lite mer drickande, sällskapsspelande (Micke var utan tvekan kvällens fuskare, tråkigt med såna människor som vill vinna till varje pris :P) och musiklyssnande drog vi in mot stan vid elvatiden. Bilresan dit var en historia i sig då vi trängde ihop oss sju stycken i en ganska liten bil, var inte mycket plats över om man säger så. Men efter att ha åkt några mil utan i princip kunna andas var vi så inne i Kalmar och där splittrades vårt trevliga sällskap upp för den här gången. Ett par olika fester lockade och för min del var det Ängö som blev nästa anhalt.

Där hade Anton fest och en hel del goa lirare fanns på plats. Bland andra Jocke, Rasse, Rosqvist och Mackan. Dessutom var Emy och Daniel där så det blev många kära återseenden. Tillsammans med dessa och ett antal till firade jag så in tolvslaget. Riktigt kul var det och nyår 2008 blev verkligen lyckat.

Runt ett-snåret begav jag mig sedan iväg hemåt. Tog sällskap med Emy och Daniel en bit på vägen innan mamma tacksamt nog hämtade mig i kvällskylan. Förkyld, trött men nöjd stupade jag sedan i säng runt halv tre här hemma och somnade in gott på årets första dag.

http://alfredsson86.bilddagboken.se/p/main.html - finns en del bilder där från jul och nyår i Småland  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0