Myskväll och bra lördag

Det har varit en mycket bra helg hittills för min del. Den inleddes med middag hos familjen Nilsson igår och efter några timmar där begav oss Karin och jag hit för filmkväll. Var mysigt med levande ljus, godis och film :)
Skönt att krypa in i värmen en kall, mörk kväll som den igår med så bra sällskap.

Efter det blev det en ganska kall promenad men med tillbakablickar på fina minnen innan det var dags att krypa ner och somna hos Karin.

Den här dagen inleddes sedan, som många gånger tidigare de senaste månaderna, med ett mysigt uppvaknande intill älsklingen. Bättre än så kan man verkligen inte ha det - även om klockan ringde redan vid åtta då hon skulle jobba. Frukost sen och som vanligt stress därefter - vi lär ju aldrig bättra oss när det gäller tider och framförhållning :)

Därefter har jag passat på att träffa en gammal go KBK-polare och nära vän i form av Bentzer. Vår före detta KBK-målvakt jobbar och bor numera i Stockholm tillsammans med sin sambo Angelica men är hemma i Gävle över helgen. Efter att ha sett honom stå för en helt klart okej insats trots storförlusten i hans korpinnebandymatch drog vi in till stan och käkade lunch. Mat på Nian blev det och därefter en kopp kaffe och en lång stund bestående av fotbollssnack och annat tjatande. Riktigt skoj att träffa den liraren igen :)

Efter att ha kommit hem hit till lägenheten runt tresnåret har jag inte gjort mycket vettigt. I stället har jag tagit en riktig slöareftermiddag på egen hand och bara njutit av lugnet. Skönt att vara helt själv också vid några enstaka tillfällen och därför har jag även spenderat kvällen i min ensamhet framför tv:n.

Bara kikat lite fotboll och kollat på en Wallander-film nu samt suttit och nött lite FM på datorn. Bara slöande som sagt och ska fortsätta så en liten stund till innan det är läggdags. Det kommer ju en dag imorgon också som bland annat kommer att innehålla barnkalas :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0