Kort om livet

Vaknade ganska tidigt i morse, eller i alla fall strax efter åtta, för att slå på tv:n och mötas av en fantastisk syn i form av Göran Greider (bilden) i TV4:s morgonsoffa. Jag har alltid förundrats och fascinerats lite av den mannens utseende och då främst frisyren. Sen gillar jag att han alltid tycks ha en gammal smått sliten fleece eller kofta på sig. Inte ens i närheten av välkammat hår och kostym där inte.



Min trivsamma start på dagen förbyttes dock ganska snart i förtvivlan.
Jag gick nämligen in i badrummet, såg mig själv i spegeln och insåg att min morgonfrisyr var otäckt lik den på bilden här ovan...

Med en stark känsla av vemod i kroppen gick jag därefter ut i trapphuset för att hämta tidningen.
Jag tog på mig mössa.

. . . . . .

Annars finns inte mycket nytt att säga. Vi tränade fotboll igår igen. Jockes fot höll tyvärr inte efter min något omilda behandling på träningen i onsdags så han fick stå över.

Bröderna Koller dök dock upp och hängde här som vanligt numera en stund före träningen innan vi drog ner till Träffen och genomförde ett ganska bra fotbollspass. Slapp bli förnedrad av Koller den äldre som när han gjorde bort och sprang ifrån mig i onsdags. Hade ganska god kontroll på honom igår tycker jag faktiskt. Får delvis tacka underlaget för det då Kollers löpningar med boll missgynnades ganska rejält av att det var lite halt och isigt på planen.

. . . . . .

Uppsatsskrivande nu, snart klar. Bara att bita i ett tag till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0