Han stannar

Så var det då officiellt efter mycket om och men: Ricardo dos Santos Leite - mer känd som Kakà - stannar i mitt kära AC Milan och kommer att fortsätta att bjuda oss fans på underbar fotboll. Med andra ord finns det goda chanser att jag, mamma och pappa får se honom på San Siro den 8:e mars när Milan tar sig an Atalanta. Något som jag är glad över.

Det ska visserligen ärligt erkännas att OM han hade lämnat och Milan fått de sjuka pengarna, uppemot 1.5 miljard kronor, som Manchester City sades erbjuda, så hade jag kunnat förstå det och sett positivt på situationen. Det hade inneburit en grym budget för nya spelarköp bland annat. Men samtidigt känns det bra att en Milanikon som Kakà blir kvar i klubben och att han till slut lyssnade på sitt hjärta. Han valde bort pengarna (visserligen för en hel del pengar även hos de rödsvarta) och visade Citys shejk att allt faktiskt inte går att köpa. Det är stort och det var viktigt för hela fotbollsvärlden. Pengarna får inte alltid segra.



Skrev förresten den här krönikan på tåget igår - när allt tydde på att han var på väg att skriva på för City.
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=275675

Får bli en ny med utvecklande av dagens tankar och känslor imorgon.
Läggdags nu, gonatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0