Grattis pappa!

Min käre far fyllde alltså 60 år i lördags och det är förstås värt att uppmärksamma. Nu ville han dock själv tona ner det hela (han var inte helt nöjd med att behöva konstatera att han redan är så gammal :P) och hade undanbett sig, så något större firande var det inte tal om. Men mina fastrar och lite annat folk slöt i alla fall upp för att fira min favoritgubbe där hemma.

Det blev en riktigt lyckad dag och kändes verkligen värt att ha åkt hem bara över helgen med facit i hand. Hela dagen var riktigt rolig faktiskt och inleddes på allra bästa sätt när mamma och jag grattade på sängen på morgonen. Pappa hade ju nämligen inte direkt förväntat sig vad som skulle finnas i paketet. En resa till Milano för att se Milan-Atalanta i början av mars var något som både far och son kunde glädjas åt :)



Hans förvåning var underbar att skåda och det tog ett tag innan farsgubben hade hämtat sig från överraskningen. Under tiden som han fick smälta den presenten passade mamma och jag på att dra iväg och hämta maten som skulle serveras när gästerna väl dök upp. Därefter var det bara att bänka sig, äta, dricka och vara glad. För snacka om att det bjöds på god mat och att samtliga blev mätta och nöjda.

Det blev en lång dag med många skratt och en allmänt glad, skön stämning. Mina fastrar fanns på plats och när Sig-Britt (bara namnet är ju småskönt) är på plats är det underhållning garanterad. Det snappades upp många roliga citat men nöjer mig med en ganska skojig konversation pappas systrar emellan. Denna utspelade sig när de båda stod och studerade alla böckerna i vår gedigna bokhylla inne i mitt rum.
"Du läser inte så mycket böcker va?"
"Nej, jag läser Hemmets Journal" :)


Måste passa på att tacka pappa för min utstyrsel för dagen. I sista sekund före gästernas intåg kom jag på att jag borde klä upp mig ordentligt och fick ta pappas garderob till hjälp. Han fick stå för skjortan och slipsen och jag måste erkänna att de var till största belåtenhet. Mycket nöjd blev jag!



Vad tycks? Själv blev jag så fäst vid de här plaggen att de fick följa med mig tillbaka till Gävle :)


Finns för övrigt, utan att anspela mer till min egen klädsel, en del bilder från dagen här:
http://alfredsson86.bilddagboken.se/p/main.html - under 17:e januari


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0