Flitig trio och lyckat analyserande

Tre träningsflitiga och motiverade SFG:are i form av jag själv, Falköpings stolhet Rasmus "Raz" Arnesson och Noa begav oss till Sätragymmet i eftermiddags för att köra ett pass. Noa och Raz såg ut att vara glada som kalvar på grönbete över att ha hittat in i gymmets lokaler igen och slet i vikter så det stod härliga till. Även jag själv genomförde ett klart godkänt pass och vi kunde alla tre traska hemåt riktigt nöjda och glada i hågen lite senare under dagen.

. . . . . .

Dagens inleddes
annars med ett mysigt uppvaknande intill Karin. Båda två hade skola idag så var bara att kliva upp, men som tur var inte allt för tidigt. Men hade ju i och för sig hellre legat kvar :)

Jag började inte förrän kvart över tio och väl på plats i skolan visade det sig att vår lärare var sjuk idag. Det innebar att vi fick jobba själva i grupper med en uppgift som gick ut på att analysera en skräcknovell. Den hade jag inte läst och för en kort stund övervägde jag att säga till mina gruppkamrater som det var. Dock bestämde jag efter ett kort överläggande med mig själv att jag skulle hålla minen och försöka bidra till analysen ändå. Det gick förvånansvärt bra trots att jag hann tänka "hur fan ska nu det här gå till" när en av de i vår grupp engagerat började ställa frågor till oss andra hur vi hade tolkat berättelsen, om vi tyckte si och så och så vidare. På något sätt lyckades jag dock få dem att tro att jag också läst med några halvsvamliga svar, ursäktade mig för att jag inte hade boken med mig, fick låna en av deras och genom att snabbt skumläsa några sidor kunde jag komma med flera kloka kommentarer till analysen :)

Ska trots dagens analysframgång (jag framstod till och med som påläst :P) ta tag i svenskakursen mer på allvar inom kort. Ska bara stöka undan uppsatsen i mediekursen från i höstas först, sen blir det seriösare tag från min sida. Hoppas jag...

. . . . . .

Måndag innebär som alltid
 Svenska Fans-skrivande efter helgens Serie A-omgång. Veckosammanfattande stod som vanligt på menyn för min del idag och resultatet ser ni via länken nedan:
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=277006

. . . . . .
 
Ledig imorn
men blir en del uppsatsskrivande och sen träning med. Passar dock på att sitta här och slöa en stund till och bara njuta av livet som är väldigt bra just nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0