En mästare - och en tapper förlorare

Kvällen har gått åt till att göra upp med Mackan en gång för alla. Det var dags nu. Vi skulle få ett slut på all den aggression och spänning som vi hade byggt upp mellan oss. Det var dags att verkligen  kora en vinnare och på samma gång få till en utslagen, knockad och krossad förlorade. Med andra ord: Det var dags att spela de sista pingismatcherna mot varann för den här gången. På förhand var det två inte allt för formstarka spelare som skulle göra upp. Jag med min förkylning att skylla på, Mackan enligt egen utsago så pass bakfull att han hade problem med synen.

Men med facit i hand skulle det visa sig att det var två topptrimmade stjärnor som kom till spel. För jäklar vilket spel det blev, stundtals var det riktigt briljant till och med. Själv inledde jag halvknackigt, Ingvarsson ryckte till en 3-1-ledning och såg ut att ha greppet även i femte set. Men då vaknade den förkylde stackaren på andra sidan bordet (alltså jag) till liv rejält, vände och vann tre raka set. Med andra ord 4-3 till mig och en känsla av välbehag infann sig.

Den känslan skulle dock inte sitta i allt för länge. För nu var det ju på det viset att vi under min jul- och nyårsperiod här hemma hade vunnit två matcher var. 2-2 sammanlagt således och så kunde det ju förstås inte sluta. Vi var givetvis tvungna att spela en avgörande femte match. Ingvarsson, till synes inte alls bakfull alternativt fortfarande försatt i ett alkoholpåverkat tillstånd, började helt plötsligt spela som en gud och gick fram till 3-0. När man inte trodde att han kunde höja spelnivån ytterligare så bjöd han på ett antal makalösa bollar. Själv stred jag tappert och briljerade även jag med lysande räddningar stundtals, men Ingvarsson såg oslagbar ut.

Då var det dags för nästa vändning från min sida. Fjärde setet såg ut att vara helt kört då Mackan spelade som en maskin, men trots underläge med 7-2 och 8-3 lyckades jag på något sätt vända och spela hem setet med 14-12. Match igen alltså - men bara ett kort tag. För i nästa set small det återigen direkt och den här gången fanns inget motmedel. Ingvarsson spelade hem även det och vann matchen med 4-1 - en seger som innebar 3-2 i matcher sammanlagt. Tungt, men bara att gratulera. Nästa gång ska det bli revansch :)


Strax efter tolvslaget i natt - några timmar senare var det här
två briljanta pingisspelare :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0