En hemresa som hämtad från helvetet

Ja eller åtminstone nästan. Åt helvete med SJ är verkligen gårdagens budord.
Till en början gick allt enligt planerna (åkte ju inte med SJ mellan Kalmar och Linköping, var kanske därför) och jag tog mig till Linköping utan problem. När jag sedan klev på tåget mot Gävle där strax före fem i går eftermiddag började en resa som skulle visa bli den i särklass drygaste, tråkigaste och mest frustrerande resa som jag någonsin har varit med om.

Till Södertälje var det inga problem, men sen slog lagen om alltings jävlighet till med full kraft. På Södertälje station blev vi minsann stående i inte mindre än 1.5 timme. Bara för att få höra att tåget inte skulle kunna åka vidare mot Gävle. I stället fixades det till slut fram en buss som skulle ersätta tåget. Så grymt roligt det inte var att behöva åka buss i nästan 2.5 timme i stället för tåg hit upp. Det var något av det tråkigaste jag någonsin gjort och det var inte direkt lätt att hålla humöret uppe.

Några minuter efter midnatt anlände vi äntligen till Gävle - tre timmar senare än beräknat.
Heja SJ.

"Miljoner arbetslösa! Men dom här, dom får hålla på.
Vart är vi på väg när vi inte längre kan lita på våra statliga företag?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0