Årets första dag

Så sitter man här framför datorn som vanligt vid den här tiden. Att det är nytt år och årets första dag verkar inte göra någon större skillnad när det gäller mina väl inkörda levnadsvanor. Skulle gärna ha suttit här med ett glas whiskey för att på ett vuxet, lite engelskt vis avslutat vistelsen hemma i Smålandsskogarna. Så är dock inte fallet utan jag får nöja mig med en kopp honungsvatten. Det sägs ju lindra mot förkylningar och en sådan är precis vad jag har åkt på. Den verkar dock glädjande vara på väg att ge med sig (ta i trä) och har förhoppningsvis haft sin peak idag.

Imorgon vid lunchtid, kvart i ett närmare bestämt, bär det av till Gävle igen. Efter två veckor här hemma som varit mycket trevliga och givande känns det ändå väldigt bra att komma tillbaka hem till Gästrikland igen. Ett par veckor så här på min gamla hemmaplan i Smålandsskogarna är lagom numera.

Årets första dag har inte fört med sig så värst mycket vettigt. I ett ganska segt tillstånd (klart mer orsakat av förkylningshelvetet än av den ganska måttliga mängd alkohol som intogs igår) har jag spenderat stora delar av dagen framför datorn och tv:n. Satt och kikade lite på den traditionsenliga backhoppningen på Eurosport. Inte min grej direkt det men var faktiskt lite kul att titta idag. Ruskigt egentligen att stå på ett par skidor, nerför en brant backe i en hastighet på uppemot 90 kilometer i timmen för att sen flyga rakt ut i luften. Inte direkt så att man skulle vara karl nog att testa direkt :)

Har även passat på att kika på vinterklassikern i NHL, det här året mellan Chicago och Detroit. Coolt att se när de lirar utomhus, den här gången på en baseballarena med 40 000 på läktarna och sju, åtta minus i luften. Riktigt häftigt!

Dessutom har det spelats pingis, men den holmgången är värd ett eget inlägg.

Den här krönikan har knåpats ihop av mig också för Svenska Fans räkning.
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=272812

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0