Äckschon

Nu kan det nog tänkas att några av undrar vad fan det är för rubrik egentligen, vilket är förståeligt i så fall. Förklaringen är dock ganska enkel. Hade min tredje svenskalektion idag och fick glädjande nog lägga märke till att vår lärare, som under de närmaste veckorna ska lära oss allt om hur litteratur byggs upp på olika sätt och hur man skapar liv i berättelser typ, slänger sig med en del härliga Arne Hegerfors-uttal när det kommer till engelska uttryck.

På dagens lista över hans svengelska ord hittar vi äckschon (översättning: action) och fidbäck (feedback). Känner på mig att det blir fler Arne Hegerforsare under kursens gång :)


Tummen upp för fler något bristfälliga engelska uttal.


. . . . . .

Någon överdriven action är det väl inte direkt i mitt liv för tillfället men vad gör det när man kan vara nöjd med i princip allting just nu? Om vi bortser från Milans bedrövliga poängtapp på San Siro (nedräkningen tills jag sitter där själv i början av mars har startat) igår mot Genoa så har jag verkligen inte mycket att klaga över. Skönt att kunna konstatera något så positivt :)

. . . . . .

Träningen är igång för fullt och den här veckan bjuder på tre fotbollspass. Riktigt fint det. Tränade i tisdags och måste säga att det ser bra ut för att bara vara i slutet av januari (tror jag nämnt det tidigare här, men det tål att påpekas igen). Såg lovande ut och gick bra för egen del också. Verkar för övrigt vara tänkt som mittback nu. Känns inspirerande det och förhoppningsvis kan jag axla det ansvaret framöver. Spännande med en ny roll i alla fall.

. . . . . .

Resten av tisdagskvällen spenderades hemma hos Karin och där blev jag kvar till onsdagsmorgonen. Perfekt start på onsdagen också den här gången. Vi två, mysmorgon och fina låtar verkar vara en väldigt bra kombination :) 

Skola för Karin därefter och jag begav mig hemåt för att vara lite flitig. Tog tag i det jag hade tänkt göra gällande uppsatsen på ett överraskande engagerat sätt och fick faktiskt en hel del gjort. Till och med så mycket att jag framåt eftermiddagen ansåg mig kunna ta en paus när jag blev sugen på att hänga med Raz och Noa till gymmet. Så blev ett pass  där där innan det återigen var dags för fotbollsträning.

. . . . . .


Glädjande nog har båda bröderna Koller skrivit på för Sätra nu. Adam (bilden här nedanför) och David är välkomna tillskott som säkerligen kommer tillföra en hel del.


Adam på Ålandslägret med KBK förra försäsongen.
Han stannade dock till slut i GIF förra säsongen och
det är först nu vi får chansen att spela för samma klubb på "riktigt".



Förhoppningsvis skriver bröderna Kollers bundsförvant och min nyfunne vän Jocke Ögren också på för IK Sätra inom kort. Då är stjärngänget komplett ;)

Ledsen för tacklingen igår förresten Jocke (även om vissa menar att jag faktiskt tog bollen). Hoppas den är bättre nu så du kan träna ikväll.

Dags att fixa lite småsaker innan Koller den äldre ramlar in här en stund före träningen.



Kommentarer
Postat av: :)

skönt att david skrev på i alla fall :) adam är ju inget att hänga i julgranen om man jämför med david ;)

2009-01-30 @ 18:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0