Vem ligger bakom tejpattentaten?

Vem har valt att två träningar i rad med benskyddstejpen sno ihop och tejpa igen ärmar och ben på diverse klädesplagg för vår mångsidige mittfältare Martin Thyberg? Det är något som vi alla funderar på, inte minst Thyberg själv tror jag :)

Man kan också ana att den drabbade har vissa misstankar. Själv sitter jag i samma hörn av omklädningsrummet och har även jag blivit utsatt vid flertalet tillfällen. Dock har ingen vågat tejpa igen ärmarna på mina tröjor än, men min materialkorg har tydligen blivit utsedd till offentlig soptunna. I alla fall när det gäller att slänga förbrukad tejp.

Misstankarna för ovan nämnda bus har förstås riktats mot vår nye vänsterbacksjunior Jocke. Men jag håller som ni vet Jocke högt och tycker att det är en bra kille, så jag vill inte döma honom innan vi har bevis... ;)


Med en rulle benskyddstejp kan man tydligen göra mycket :)

. . . .

Gårdagens träning blev tyvärr inställd på grund av snön som kom sent under eftermiddagen. Riktigt drygt det då jag var träningssugen. Men har som tur är fått träna tisdag och onsdag i alla fall och blir gymmet senare idag. Så klarar mig den här veckan ändå.

. . . .

Ytterligare ett nytt moment i svenskan började igår.
Barn- och ungdomslitteratur heter det och verkar väl sådär lagom intressant. Blir bättre om någon månad då vi ska gå in mer på könsroller, värderingar och liknande inom barnlitteraturen. Kan bli något vettigt av det trots allt. Och detta trots att vår lärare (alltså inte stjärnan som vi hade i torsdags, utan en annan) låter som Bo Hansson och är ohälsosamt speedad. Dessutom skrattar han precis som Hey Baberibas karaktär som gör parodi på kungen :)

. . . .

Såg Milan åka ut mot Werder Bremen.
Fy fan vilken kväll säger jag bara.
Det såg ju så bra ut också. 2-0-ledning i paus och 3-1 sammanlagt då.
Men efter 2-1-reduceringen med cirka 20 minuter kvar kändes det direkt att det här går åt helvete.
Och mycket riktigt... 2-2 och ut på bortamål. Säsongen mer eller mindre över.

. . . .

Till sist får jag ta mig skulden
för att hemvändaren Hallman missade KBK-träningen igår.
Men var kul att höra hans förvåning när det visade sig att det visst hade varit träning, medan han hade suttit hemma och trott att den var inställd... :)

SMS:et med budskapet att "träningen ikväll är inställd" skulle till Patrik, inte till Robin.
Fast hade den där tjockisen Hallman haft mitt nya nummer inlagt i telefonen så hade han ju förstått att det var fel, ringt och kollat med mig och allt hade rett ut sig. Så skärpning Hallman!


Kommentarer
Postat av: jocke

eftersom ja va i sthlm när vi hade träningen i tisdags när första tejpattentatet hände mot martin så kan det ju inte vara jag iaf.. så ja tycker vi stryker mig från de som är misstänkta med att tejpa ihop martins klädesplagg ;)

2009-03-01 @ 23:38:52
Postat av: Affe

Du har en viss poäng där Jocke. Men du kan inte avskrivas helt från misstankarna. Du kan ju faktiskt ha påverkat någon annan junior, typ Niko, att göra det. Stämpling till mord finns ju, då borde vi kunna kalla det här för stämpling till tejpattentat i så fall ;)

2009-03-01 @ 23:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0