Senaste dagarnas bravader

Det har redan blivit fredag eftermiddag.
Det är sjukt vad snabbt dagarna och veckorna går och en ny helg står för dörren.
Ett meningslöst konstaterande egentligen, men hade svårt för att komma på en bra inledning på det här inlägget...

De senaste dagarna har inte fört med sig särskilt mycket viktigt. Men några rader går alltid att få ner. 

Vi avslutade första momentet på den här svenskakursen som jag läser nu med en tämligen meningslös lektion igår. En fjädedel avklarad av den kursen således och ytterligare några högskolepoäng är snart inkasserade.

Promenad hem från skolan sen med Karin och därefter fotbollsträning. Börjar bli tjatigt men ser bra ut hittills för vår del. Bra träning igår igen trots att det var svinkallt och att förutsättningarna därmed inte var de bästa. Kanske just för kylans skull tempot var så pass högt och intensiteten likaså, var ju inte direkt varmt om man stod still... Hursomhelst var det en mycket lyckad träning.
"Skönt att se att spelet värmde", som tränare P-O sa när han något huttrande klev in i omklädningsrummet efteråt.



Längtar till träningsmatcherna nu. Missar första då jag är i Italien, men sen väntar fyra-fem matcher till där jag ska göra allt för att spela till mig en ordinarie mittbacksplats. Har i alla fall känts fint hittills och samarbetet med de övriga funkar bra. Framförallt med vänsterbacks-Jocke som har imponerat stort hittills. Vårt samarbete klaffade återigen på ett stabilt sätt igår. 

Det är också kul att se att du går i mina fotspår utanför planen grabben ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0