Min tisdag

Den här dagen har jag hittills spenderat med saker som tagit längre tid än vad jag hade beräknat.

Bland annat skulle jag sätta ihop uppsatsen (vet att jag skrivit att den är klar, vilket den också egentligen är) till en helhet (har ju haft del för del i olika dokument på datorn) för att kunna maila in den till läraren. Räknade med att det skulle gå rätt snabbt - vilket det långt ifrån gjorde. Kanske berodde på att det allt som allt blev uppemot 65 sidor...

. . . . .

Innan jag tog mig för det var jag borta vid ICA en vända. Utanför där träffade jag, eller snarare så träffade han mig, en belgare som precis anlände med bussen från stan och såg lite vilsen ut. Han frågade om hjälp och det visade sig att han var en ny utbytesstudent, från Belgien som sagt, som skulle leta sig till Pinnmovägen 22. Då jag bor på åttan var jag förstås trevlig nog att visa honom vägen. Hjälpte honom även med att hitta sin lägenhet (vilket tog ett tag för oss) och installera sig lite smått. Hoppas han fick ett första gott intryck av Gävleborna :)

. . . . .

Längre tid än beräknat har även en del småsaker tagit. Men börjar styra upp det som var tänkt att fixas i alla fall.
Har hunnit med att skriva ihop en ny veckokrönika för Svenska Fans för att nämna något.

Läs gärna:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=279836



Plus den här som jag slängde in nyss:
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=279853

. . . . .

Köpte Aftonbladet
igår och stelnade till av fasa när jag såg förstasidan. Prinsessan Madeleine syntes nämligen på bild med en cigarett i handen.
Så fasansfullt! Stoppa pressarna, vår prinsessa feströker! Är det möjligt? Kan det verkligen vara sant?!
Herrejisses, Aftonbladet... Vilken journalistik. Skaffa er ett riktigt jobb i stället.

. . . . .

Nu blir det mat följt av lite mer skrivande.
Har lite tid på mig då vi har träningsledigt ikväll. Därmed har jag inga tider att passa från framåt niosnåret då det blir Andra Avenyn med Karin som vanligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0