Frågor som får svar

Häromdagen hade jag några funderingar som lämnade en del obesvarade frågor.
Men nu kommer svaren.

* Det är jäkligt klantigt att gå till ICA med huvudsyftet att handla pasta och gå därifrån med två fulla kassar, men utan just pasta...
Avdelning Gissa vem jag pratar om...
Svar: Nu har jag handlat pasta...


* En trolig trippel?
Zenith slår Stuttgart hemma, Aston Villa vinner i Birmingham mot CSKA Moskva och Paris SG spöar Wolfsburg på Parc de Princes. Åtminstone är det min 20-kronorstrippel från kvällens utbud av Uefacupmatcher.

Svar: I helvete heller. Aston Villa förstörde tipset genom att bara spela 1-1 mot ryssarna. Själv hade jag passat på att be Koller slänga in en tjuga till på samma trippel på sitt spelkonto på nätet, men i stället för drygt 300 kronor i vinst blev det - 40 sammanlagt.


* Visst är det elakt att skratta när jag bränner mig på en brödrost?
Avdelning Gissa vem igen - vem är den elaka människan som hånskrattade?
Svar: Jo, det är elakt. Men personen som skrattade har ursäktat sig och är dessutom världens sötaste, så får gå för den här gången ;)

. . . . . . .

Läser ett ganska intressant reportage om Jesper Blomqvist (bilden) i Sportmagasinet nu. Han var visserligen ganska kass i Milan, men rätt skoj att läsa ändå. Som lite kuriosa kan tilläggas att jag fick en Blomqvist-tröja av min faster efter VM94 när jag fyllde åtta år. Dock inte direkt för att han var stjärna i VM utan mer för att Brolin-tröjorna var slut i butiken...



. . . . . . .

Nu blir det lite mer uppsatsfixande med a-uppsatsen, lunch och därefter gymmet med Noa.
Sedan tar jag helg på allvar.


/er favoritbloggare

Kommentarer
Postat av: Julben

Du och jag alfred!

2009-02-21 @ 11:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0