Passat och klart

Usel ordvits (ni som minns SVT:s Packat och klart kanske förstår försöket till vits) men var i alla fall och hämtade ut mitt pass igår. Det vankas ju Italienresa nästa fredag och nu är passet uppstyrt som tur är. Ska bli fint med en trip till Milano och framförallt med ett besök på San Siro för att se Milan-Atalanta nästa söndag. Blir garanterat en upplevelse det.


Duomen i Milano

Passade på (blev visst en dåligt vits till) att hänga med Karin och hämta ut det igår när hon ändå skulle fixa ett nytt plus leg. Därefter tog vi också en fika innan det var dags för jobb för henne respektive hemfärd och träning lite senare för mig.

. . . . . .

Bra träning igår och likaså den som vi precis har genomfört ikväll. Börjar bli tjatigt nästan att gång efter gång påpeka att det känns bra, att träningsnivån är hög och att intensiteten är imponerande. Men så är det faktiskt. Kul att se att vi har så många vinnarskallar, det är inte direkt glada miner hos de som förlorar på träningen och truppen verkar bestå av ett gäng ganska dåliga förlorare. Något som lovar gott inställningsmässigt för framtiden.



Den här killen, Koller den äldre, var lite grinig ikväll
när jag tvingades dra honom i tröjan och stoppa honom med
ojusta medel några gånger. Men det får han gärna vara,
jag jagar inga popularitetspoäng på planen ;)


. . . . . .

Stoppa pressarna! Eller förresten, onödigt, för det är redan gjort uppenbarligen. Åtminstone att döma av kvällstidningarnas hemsidor igår och deras tidningsupplagor idag. Snälla nån säger jag bara, sansa er. Är det verkligen så enormt stort att kronprinsessan har förlovat sig? Visst, många tycker väl det. Men när det får uppmärksamhet i klass med 11:e september 2001 så börjar man ju fundera vart den kvalitativa journalistiken har tagit vägen. Särskilt när till och med Rapport toppar med den nyheten. Kan bara hålla med bloggaren i inlägget som jag länkar här:

http://rekatochklart.se/kommentar.php?TID=178&MID=BLOGG


. . . . . .

Skola idag. Var uppe redan halv sju,
mitt i natten för min del nu när man vant sig vid att inte börja så tidigt. Kvart över åtta drog vårt nya moment i svenskan, läs- och skrivutveckling, igång. Verkar riktigt intressant faktiskt då det bland annat handlar om hur man jobbar med elever som har det svårt med den biten och med hur man som lärare ska jobba för att utveckla barn och ungdomars läsande/skrivande. Dessutom verkar läraren vara störtskön. Han låter lite som berättaren i Alfons Åberg, har go humor och driver gärna med sig själv. Sånt gillar vi! :)

. . . . . .

Dagens skrivande:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=282737




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0