Mamma var här, praktiken är över och skolan rullar

Det har inte blivit så flitigt bloggat den senaste tiden. Kanske är det ett sundhetstecken, ett tecken på att jag har en del viktiga saker att styra med som tar upp min tid. Eller är det ett tecken på att Football Manager nu tar all min tid och att det därför inte finns tid över för att blogga kontinuerligt. Välj själva! :)


. . . . . . .


Det som har hänt sedan sist är bland annat att mamma har varit här. Det innebär att jag från i torsdags kväll till och med i söndags eftermiddag blev duktigt bortskämd och haft det bra. Vi hade inget speciellt inplanerat utan blev en tur på stan, lite julklappstittande, inspektion av Gävlebocken förstås och vi var på länsmuséet och tittade på det enorma pepparkakshuset där (lite finare än mitt och Karins, men vårt var bakat med mer kärlek :P). Lördagskvällen spenderades sedan här hemma med mat och tv-tittande i sällskap med Karin.



Praktiken avslutades som sagt i fredags och det defintiva slutet var i måndags när jag var på Bauer och hämtade den utvärdering av mig som min handledare hade skrivit. Det var glädjande nog idel positiva ord och därmed var det riktigt roligt att få den i handen.


. . . . . . .


Den här veckan har vardslunken börjat komma tillbaka igen. Jag gjorde äntligen klar min specialpedagogikuppsats igår och fick den inskickad. Dessutom har jag varit på högskolan och styrt upp det avslutande momentet i svenska B. Jag kommer att läsa ett moment som heter "nyare litteratur" och det blir mycket läsning på egen hand plus inlämning av fyra-fem mindre skrivuppgifter. Ett upplägg som passar mig då jag kan sitta här i lägenheten med FM igång, en kopp kaffe i handen och arbete samtidigt :)

Skolan rullar således på och träningen också. Har varit fullt upp nu så har inte hunnit gymma på en vecka men senare idag blir det ett pass. Och igår var det fotbollsträning. Mer om fotbollen läser ni här, där det snart kommer en uppdatering:

http://iksatratio.blogg.se/ 


. . . . . . .


Jag har även gjort ett nytt gästspel på Svenska Fans där jag skrev helgens omgångskrönika för Italien-sidan:

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=329407
 


. . . . . . .


Det var egentligen allt för nu. En del förändringar i vardagen är på gång men mer om det kommer senare :)


Kommentarer
Postat av: Karin

Det kanske vore på sin plats att berätta lite mer om det där med skåne... (läst på FB).

2009-12-10 @ 14:53:23
Postat av: Affe

Är det storasyster Algotsson som är nyfiken? ;)

2009-12-11 @ 14:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0