Litteraturhistoria och Springsteen

Tiden går alldeles för fort så här när man har mycket att göra, men trots det så är jag nöjd med den Alfredssonska insatsen de senaste dagarna. Litteraturhistorian, sista delen som läses för min del under Svenska B, går framåt och jag har arbetat förvånansvärt bra sedan jag fick uppgifterna. Ska nog ta och reda ut det här så snabbt som det bara går så att allting blir lite lugnare i början av januari när kursen rundas av.


Förutom pluggandet har jag som vanligt tränat ganska flitigt. Ett gympass i onsdags och fotbollsträning igår, följt av ett gympass inom den närmaste timmen är vad som har funnits med på schemat. Gårdagens fotbollsträning var riktigt rolig och det gick också riktigt bra för egen del under spelet. Bästa insatsen hittills sedan vi drog igång igen efter uppehållet och kändes kanon det.

Vi har fått några nyförvärv till Sätra nu också som garanterat kommer att spetsa till truppen:

http://iksatratio.blogg.se/ 


Som sällskap till litteraturpluggandet drog jag nyligen igång Springsteen-dvd:n med hans samlade mästerverk och insåg att det nog är den bästa julklapp jag någonsin har fått. Vill till att vara riktigt spännande i klapparna i år om något ska överträffa fjolårets bästa klapp.


Ikväll blir det förmodligen kåren en runda, sista besöket där någonsin antagligen. Det ryktas att #17 kommer att vara på plats och förhoppningsvis får jag även med mig #22 ut på några öl ikväll. Ska bli kul att träffa lite studentfolk för första gången på länge och passa på att vara lite social nu när det närmar sig slutet på Gävlevistelsen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0