Kyla

Det har verkligen gått och blivit kallt i hela landet. 13 minus här nu och verkligen väder för att hålla sig inomhus, titta på fotboll och ta en kopp kaffe då och då. Helt perfekt att spendera en helg så här hemma och äntligen få sitta och tugga lite med pappa i tv-soffan igen :)

Dessutom var jag faktiskt över bron och på Öland en vända igår. NIK spelade inomhuscup i Mörbylånga och givetvis var det självklart att bege sig dit, trots allt annat än mysväder att köra i. Dock blev det inte mycket att hurra för resultatmässigt för mitt kära NIK:s del. Två förluster och bara en vinst, samt respass ur gruppspelet då förstås, för annars inomhusstarka NIK som de senaste åren har gått långt i nästan varje turnering de har ställt upp i. Men kul att träffa gänget igen i alla fall och nya tag på planen på annandagen väntar.

Idag har jag hållit mig inne mestadels och legat framför tv:n. Att plocka fram några kuddar, krypa ner under en filt och låta diverse fotbollsmatcher stå för söndagssällskapet är inte fel. Passade också på att få lite frisk luft och motion genom att gå en promenad i det vackra vintervädret. Kallt men ack så vackert och fint ute var det, så det var även det en passande aktivitet en dag som denna.

Känns skönt att vara hemma några dagar nu, i alla fall med vetskapen om att jag och Karin inte behöver vara utan varann i vår. Hade inte varit roligt annars men nu känns allt bara väldigt inspirerande.



Karin och jag hos #17 och Marie på glöggkvällen.

http://miiemarie.blogspot.com - Maries blogg, kika där! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0