Julbord och glögg

Imorgon bär det av hem till Smålandsskogarna för jullov. Därmed är ytterligare en termin på högskolan i Gävle till ända. Eller åtminstone nästan i alla fall, jag har några småuppgifter kvar i den kurs i svenska som jag läser för närvarande men det mesta är ändå avhandlat och klart.

Igår hade vi redovisning av vår praktik vilket innebar att vi fick sitta och lyssna på vad alla andra har styrt med under sin VFU. Inte det mest spännande även om en del var intressant. Det blir lätt enformigt när cirka 20 stycken berättar någorlunda samma saker i en följd... Hursomhelst gick min redovisning bra och förhoppningsvis blir slutbetyget på VFU-momentet respektabelt.

Efter det väntade dagens höjdpunkter. Först julbord med hyresgästerna där Karins mamma bor. Riktigt fint var det, inte minst för en utsvulten smålänning som likt ett barn på julafton med lätt glansiga ögon tittade på den överfyllda tallriken framför sig och sedan lastade in mat så det stod härliga till. Mer än mätt blev man av potatis, köttbullar, korv, lax, ägg, pastej och annat gott som gladeligen slank ner :)

Därefter var det glögg-provar-kväll för mig och Karin hemma hos #17 och hans sambo Marie. Tre olika sorter hann vi med och det är bara att tacka och bocka för en trevlig kväll. Glögg, kakor och en massa snack blev det.

Det är lite roligt också att #17 och jag har blivit så bra vänner. Igår satt vi och mindes tillbaka hur det var en vårkväll på Korsnäsvallen förra året. Jag var lagkapten i Korsnäs BK:s b-lag, #17 var forward i Sätra. Han var smart på den tiden, slet mig i tröjan, höll på tjuvknep och gjorde allt när domaren inte såg. Jag blev frustrerad, slet tillbaka, domaren såg förstås efterslängarna och jag var nära mitt andra gula kort den aftonen. Då gillade vi knappast varann och ingen av oss kunde nog ens drömma om att vi ett och ett halvt år senare skulle ha spenderat en säsong som lagkamrater i IK Sätra, tränat en massa tillsammans och numera sitter på samma glöggkvällar :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0