Usla - men tacksamma

Igår var vi usla, vi i IK Sätra.
Vi stod verkligen för en bedrövlig insats rent spelmässigt borta mot Lingbo IF.
Under en kvart var vi bra, matchens första 15 minuter. Då gjorde vi också två mål och hade bud på fler.
Därefter sög vi dock.
Ingenting stämde egentligen och det var med hjärtat i halsgropen som vi lyckades hålla vår 2-1-ledning i andra halvlek.

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=402607 - matchreferatet från vår hemsida

För egen del stämde det dock bra. Tack vare, eller på grund av kanske man ska säga, att vi tappade alldeles för många bollar på mittplan fick vi i backlinjen slita livet ur oss när Lingbo gång på gång ställde om och gick till anfall. På så sätt fick vi också en hel del att jobba med och jag tycker att vi klarade det bra. 

Själv spelade jag mittback i 90 minuter och det var en av mina bästa matcher i Sätratröjan. Stod för en hel del brytningar, låg rätt i positionerna och gjorde åtminstone utan tvekan det jag skulle. Fick till några sköna tacklingar och klarade mig undan rejäla misstag. Så jag får vara nöjd. Något jag dock förstås inte hade varit om Lingbo lyckats kvittera, då hade den dagen varit förstörd totalt.

Nu kunde vi hursomhelst inkassera tre poäng och får vara tacksamma för det. Spelet kan vi glömma och bara ta med oss det som verkligen räknas: 3 nya friska pinnar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0