Roligare saker

Derbyt blev ett totalfiasko och kantstötte en annars strålande dag en aning.
Men nu ska jag försöka att inte gråta alltför mycket över spilld mjölk utan fokusera på det som har varit bra idag, det vill säga det mesta.

Inledde med att vakna upp intill Karin här hemma, med andra ord bästa starten på dagen som man kan få. Sedan när hon efter frukosten skyndade iväg till jobbet började jag att på allvar ladda för dagens toppmatch borta mot Forsbacka. En match som skulle bli en rolig tillställning.

Vi passade nämligen på att vinna toppmötet med 4-0 (3-0) och därmed rycka åt oss en fempoängsförsprång ner till just Forsbacka i tabellen. En viktig vinst det då vi och Gävle Latino nu båda har fem poäng ner till Forsbacka med två omgångar kvar och det i första hand gäller att bli bland de två bästa för att nå division 5-kvalet. Med andra ord såg vi till att skaffa oss ett utmärkt utgångsläge och vi gjorde det på ett mycket bra sätt.

Klart rättvist och en stabil insats av oss. För egen del blev det en start på bänken idag men det hade jag nästan räknat med då jag spelade från start senast. Vi har ju roterat ganska friskt och även om det hade varit kul att få börja från start idag kändes det helt okej. Gjorde också ett klart godkänt inhopp i mitten av andra halvlek som högerback och kunde känna mig delaktig i vinsten.

http://bilddagboken.se/p/main.html?crossdomain=1&friendname=Alfredsson86&#0 - bilder här under 29:e augusti

http://www1.idrottonline.se/templates/NewsPage.aspx?id=427721 - mer om matchen 

http://iksatraherr.blogg.se/ - bilder även här och mer reflektioner kring toppmötet dyker upp imorgon



Två backkollegor, Thyberg och jag, nöjda efter trepoängaren 
 

Tänker somna ganska nöjd nu trots Milans bedrövliga uppvisning.
Gonatt på er, dröm sött.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0