Jo, jag är nöjd

Igår på väg hem från Jädraås mumlade jag något i stil med att "fan vad tungt, fotbollen känns inte riktigt rolig nu". Det förstås i besvikelsen över att ha blivit utbytt, men ändå: Så korkat sagt! Man kan ju inte i vilket sinnestillstånd som jag befann mig just då, inte kan det ha varit mitt normala i alla fall.

För snacka om att fotbollen är rolig just nu, grymt rolig dessutom. Jag konstaterade nyss för mig själv att jag har startat i drygt hälften av alla tävlingsmatcherna den här säsongen, det som ny i laget och dessutom i en tuff konkurrens samt i en ny roll som mittback. Bara det är ett bra facit. Att dessutom titta till tabellen i tidningen med jämna mellanrum gör inte humöret sämre då vi just nu är serieledare.

Skulle jag även rabbla upp allt positivt rent socialt och umgängesmässigt som fotbollen har bidragit med i år skulle det bli en hel uppsats här. Skulle också kunna skriva allt positivt jag upplevt själv såväl på som utanför planen under 2009 så här långt men besparar er det med och nöjer mig med att konstatera att det ska bli härligt att träna om en timme igen.


. . . . . . .


Idag har jag varit i skolan
(kors i taket!) för första gången sedan i slutet av vårterminen. Läser en fortsättning på svenskan nu och upplägget verkar helt okej. Först en kurs om hur skrivandet och skriv-undervisningen har utvecklats genom åren, ser ut att innehålla en hel del diskussioner om kommunikationen och dess betydelse vilket jag tycker verkar ganska intressant. Sedan blir det 10 veckors praktik också vilket förhoppningsvis blir bra.


. . . . . . .


Är verkligen nöjd
när jag tänker efter ytterligare en gång.
Vad ska jag klaga på egentligen? Ska vara att jag på nytt har fått cykelproblem då, men det ska nog ordna sig det också.


. . . . . . .


Champions League-lottning nu och därefter träning
, kvällen går i fotbollens tecken.
På återhörande!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0