Helgen summeras

Ett riktigt sent inlägg får avsluta den här helgen som på många sätt har varit lysande. Matchen igår blev som sagt en lyckad historia för vår del och med den fina insatsen som utgångspunkt var det sedan inte svårt att vara på bra humör även under resten av dagen.


Helgen inleddes dessutom på ett bra sätt redan i fredags kväll, en kväll som spenderades i sällskap med älsklingen. Vi passade på att hyra filmen Låt den rätte komma in, en lite underlig berättelse om en 12-årig grabb som var utmobbad och träffade en flicka som visade sig vara vampyr. Låter jättemärkligt, jag vet, men den var klart bättre än vad man kunde tro (får erkänna att jag var skeptisk till att hyra den, men min kära flickväns val av film visade sig vara klart godkänt).


Tillbaka till lördagen nu och fortsättningen av dagen efter matchen. Det blev lite fotbollstittande (förstås) och därefter stod inflyttningsfest hos Karins kompis Fredrika och hennes sambo Fredrik på schemat. Där stannade vi ett tag innan jag lämnade de övriga lite i förtid för att möta upp Nicko nere på stan. Med honom blev det sedan en tur till bland annat Berggrenska innan vi tog sällskap med Karin och co til Hangloose. Nicko och jag passad på att njuta av poängen i seriefinalen innan det var dags att runda av.


Idag har vi sedan blivit ganska så duktigt bortskämda Karin och jag då hennes mormor och morfar var på besök vilket innebar god mat och därefter fika på Snus-Majas. Helt perfekt upplägg för en avkopplande och lugn dag som denna, utan tvekan.

Efter ett antal trevliga timmar på Söder begav jag mig sedan mot Sätra tillsammans med Jonas, som förövrigt bör lära sig hur man ska uppföra sig, för att vara lite nyttig och träna fotboll. Det blev en helt okej träning trots en hel del tunga ben efter gårdagens match (och gårdagskvällen kanske...) hos många, mig inkluderad. Visst kände man sig ganska sliten men trots det gick det helt okej.


Dags att runda av helt nu för idag.
Gonatt!


. . . . . . . . .


Älskar dig gumman <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0