Fors igen

I början av sommaren var Karin och jag på besök ute i Fors, mot Norrsundet till, hos hennes farmor. Det var då första gången som jag var där och det gav verkligen mersmak. Mysigt, lite småidylliskt och lantligt avkopplande var det verkligen. Så det var inte ens nära att jag tackade nej den här gången när älsklingen frågade om jag ville med ut dit igen.


Karin och hennes farmor Ulla

Den här gången blev det en snabbvisit då framförallt Karin har ett ganska pressat schema den här veckan. Men trots att vi bara hann vara där från igår eftermiddag till i morse blev det återigen en perfekt vistelse i Fors.

Sommarvärmen gjorde sig inte direkt påmind, snarare den allt snarare stundande hösten, så egentligen var det inget drömväder för att vara ute på landet. Men samtidigt var det riktigt mysväder. Trots att temperaturen inte var särskilt hög passade vi dessutom på att bada, åtminstone ta ett snabbdopp, i Kvarndammen precis som förra gången. Mest för sakens skull nu, men det visade sig att det var rätt skönt i vattnet och snarare svalkade mer på land.


Korvgrillning i kakelugnen

Efter badet passade det perfekt att dra på sig tjocktröjor, krypa in i värmen framför kakelugnen och öka mysfaktorn (och mätta hungern) genom att grilla korv. Det blev en perfekt avslutning på dagen, sitta där och ha det bra i värmen från kakelugnen tillsammans med Karin och bara ha det gott.


Vi två flummar till det, som vanligt på bild :)


Dagens citat:
"Jag har faktiskt börjat bli morgonpigg" -
tur att du berättar det för mig älskling för det har jag inte direkt märkt, men jag tycker mycket om dig i alla fall ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0