Fin påskhelg

Jag och Karin åkte hemåt på torsdagsförmiddagen och spenderade sedan hela påsken fram till måndag eftermiddag i Smålandsskogarna. Och vi kunde verkligen inte ha haft en bättre påsk hemma i Småland, så jag är minst sagt glad och nöjd :)

Efter sju timmar på tåg (en resa som kändes mycket kortare, roligt att inte åka själv för en gång skull :P) togs vi emot av mamma på Kalmar station och hon var om möjligt ännu gladare över att vi var två den här gången. Hon är känslosam av sig min kära mor så det blev ett sentimentalt mottagande. På det stora hela var sedan hela påskhelgen lugn, mysig och gick väldigt snabbt.

På långfredagen fick jag med mig Karin till Öland för att kolla fotboll. Inte det mest romantiska kanske men hon klagade i alla fall inte :)

Mitt gamla gäng NIK var det som skulle bevittnas när de träningsmatchade mot Mörbylånga GoIF. På pluskontot återfanns det faktumet att Karin fick chansen att se en del av Öland och att vädret var riktigt bra. På minuskontot däremot att matchen i sig (slutade 1-1) var ganska dålig. Men det var ändå kul att se dem igen och träffa mina gamla lagkamrater.

På vägen hem passade vi på att stanna i Färjestaden och köpa glass, för att därefter sätta oss i hamnen och njuta av sol och glassen. Var grymt mysigt och härligt att få känna av vårvädret i allra högsta grad.


Solande och glassätande i Färjestadens hamn.

Resten av fredagen blev lugn med mat, kikande i massa fotoalbum (något som blev ett stående inslag under helgens gång) och bara slappande. Skönt det och kul att få visa älsklingen hur jag har haft det som liten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0