Globen

I lördags hade jag det stora nöjet att bevaka innebandyns SM-finaler i Globen för Ölandsbladets räkning. Såväl Warberg som AIK hade i herrfinalen öländska bidrag i laguppställningarna i form av Simon Nilsson och Kim Nilsson. Något som gjorde att jag fick ta tåget ner och bänka mig för några underhållande timmar i Globen.

Tidigare har jag bara sett innebandyfinalen på tv och då förstås anat att det är bra stämning och rejält tryck. Men att det skulle vara drygt 14 000 och så pass härlig stämning hade jag inte trott.

Framförallt Warbergsfansen bidrog med ett enormt engagemang och höjde temperaturen inne i Globen rejält. Som arrangemang och idé, att spela en avgörande SM-final inför storpublik där, är det ett lysande koncept. Och jag bevakar det gärna fler gånger :)

Hade en mycket bra dag i Stockholm. Eller i Globen rättare sagt, var där mellan 13 och 20 innan jag hade turen att komma med ett tidigare tåg hem till Gävle än vad som var tanken.

Det var kul att få chansen att prata med bland andra Niklas Jihde, svensk innebandys största profil genom tiderna som nu spelade sin sista match. Och att vara i Globen som journalist innebar ju att man hade det ganska glassigt och fick mat, fika, fick vara precis var man ville på området och så vidare. Så kan inte klaga på lördagens jobb direkt :)


Jihde (höger) på storbildsskärmen


AIK-jubel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0