Det har hänt igen

Ja, nu har det inträffat på nytt: Thyberg har utsatts för en tejpattack. Den här gången modell klart större än vad som var fallet förra gången då någon (ingen har dömts skydlig än) roade sig med att tejpa ihop hans kläder i omklädningsrummet efter en träning. Den här gången hade förövaren (det ryktas att det är truppens yngste spelare som är skyldig) gjort ett mer ordentligt jobb. Omsorgsfullt hade nämligen Thybergs fotbollsskor, skoväska, träningskläder och lite annat tejpats ihop med stora mängder eltejp. Thyberg brukar aldrig vara gnällig eller grinig, men han såg av förklarliga skäl inte så glad ut i omklädningsrummet före tisdagsträningen sen... :)


Den stackars utsatte Thyberg... :)

. . . . . .

Ytterligare en vecka har snart gått och jag har varit någorlunda flitig under den faktiskt. Skola onsdag och torsdag och en del grammatikpluggande utöver det. Tenta nästa lördag så kommande vecka blir det till att bara plugga.

I övrigt har det som vanligt blivit en del Svenska Fans-skrivande, fotbollstränande och en del tid med älsklingen.

Igår bänkade jag mig också på säsongens första GIF-match för egen del. GIF tog emot Gais på Strömvallen och det blev en mindre underhållande historia. Men vi var i alla fall ett gott gäng som drog dit (förutom jag själv fanns Nicko, Ädel och Thyberg med i bilen dit) så var en rolig kväll trots allt.

. . . . . .

Nu blir det lite kaffe innan pluggandet tar vid. Noa offentliggjorde nämligen nyss sina tankar på att dyka över här runt tolv för att vara seriös och plugga grammatik. Några timmars plugg får det väl bli, sedan tar jag helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0