Sju sorger, åtta bedrövelser och nån enstaka ljusglimt

Så har veckan som avslutades igår sett ut för min del. Mest för att fotbollen går totalt åt helvete just nu, det drar verkligen ner humöret mer än man kan ana. Men jubla över annat anser jag inte heller att jag ska göra i nuläget då det mest känns som en seg ganska innehållslös vardag för tillfället.

"Åt helvete med hela jävla skiten", för att citera min närmaste barndomsvän. Han hade nog sammanfattat läget ungefär så om han fortfarande hade varit i livet. Aja, lite väl negativ nu kanske men är en sån dag. Grått, trist, händelsefattigt och dessutom höstmånad redan.

Sammanfattning av förra veckan följer.
Måndag: Slöardag följt av träning. En bra sådan, såväl för laget som för min egen del.

Tisdag: Ny slöardag, ingen skola förrän onsdag. Match på kvällen med a-laget, tung förlust i bottenmötet med Hofors. En kvarts spel för mig, hann varken göra nåt överdrivet bra eller göra bort mig.

Onsdag: Skolan sparkade igång för terminen. Ska läsa medie- och kommunikationsvetenskap C i höst. Verkar faktiskt riktigt intressant och upplägget verkade bra. Så hoppas det blir givande.

Ingen träning och en ledig eftermiddag/kväll. Mysig promenad med en gullig bumbibjörn och sen en lugn kväll.

Torsdag: Veckan går snabbt och inte mycket får man gjort. Ledig men var i skolan och fixade en grej. Lunch med Tidsjö i skolrestaurangen och träning på kvällen. Den gick sådär, eller inget vidare rättare sagt.

Fredag: Inget speciellt gjort heller den här dagen. Tacokväll med Noa, Gson och Andy följt av tennisspelande på x-box med samma sällskap var vad kvällen bjöd på. Dessförinnan ett roligt besök på ICA. Besöken där blir alltid roligare när Gson är med, han är lite av vår practical joke-kung :)

Lördag: En värdelös lördag. Stryk mot Årsunda med a-laget i säsongens viktigaste match. Totalt uselt. Spelade 45 minuter som vänsterback och var liksom knappt någon annan i KBK för dagen speciellt bra. Pinsam förlust och en tung lördagseftermiddag. 

Burgare, fotboll och slöande med Andy och Noa fick bli kvällsunderhållningen.

Söndag: En kass söndag fick avsluta en kass vecka. Heja vad positiv jag är! Vaknade och kände att "fy fan vilken helg": En känsla som sedan aldrig släppte. 

Premiärförlust i Serie A för Milan hemma mot Bologna, storstryk för oss med b-laget mot Huge (väntat förvisso...) och dessutom missade jag på grund av den matchen Gefle-MFF. 

Enda positiva är väl att jag trots de många baklängesmålen i vår match ändå kan vara hyggligt nöjd med min insats som mittback och förstås att MFF äntligen vann på den här förbannade Strömvallen. Lite ljus i mörkret om konstgräsförbannelsen i Gävle är bruten nu för de himmelsblå pågarna.

Veckans fråga: Vem är Real Madrids manager Berndt Schuster lik? Noa och jag får ingen sinnesro förrän vi fått svar på det.
Veckans låt: Fanfanfan - Thåström (given den)
 
Dags att sluta gnälla nu, städa klart och kika på Goal innan det är träning igen.


Kommentarer
Postat av: Calle

"Premiärförlust i Serie A för Milan hemma mot Bologna"



Det var ingen rolig match, de enda som såg bra ut var Ronaldinho.. Försvarspelet, uselt.. och ingen effektivitet!



Vi får hoppas på bättre lycka nästa gång!



Forza Milan!

2008-09-02 @ 15:05:54
URL: http://ilmilanaimilanisti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0