Regnigt liv

Torsdag redan imorgon och ytterligare en vecka fullständigt rusar fram. Känns knappt som att jag hinner med. Men kommer väl perioder framåt hösten och vintern då dagarna segar sig fram också. Så det jämnar väl ut sig. Ungefär som feldömda straffar för respektive emot ens lag brukar göra under en säsong... För att ta en kass liknelse. Huvudsaken är dock inte att liknelsen är bra utan att det är en liknelse. Eller nej, nu ska jag lägga ner det här skitsnacket. För det var lika dumt som att säga att "det viktigaste är inte att vinna utan att delta". Löjligt.

Vad har då de senaste dagarna fört med sig?
Vi kan börja med söndagen. Inget vidare roligt att kliva upp då med tanke på att lördagskvällen inte blev särskilt lyckad. Eller snarare åt helvete misslyckad. Men som tur var tog sig dagen efter hand. Det viktigaste var att allt redde ut sig med en viss person. Något jag var lite orolig för, men det visade sig vara hur lugnt som helst. Nästan för lugnt, du ska vara lite arg ibland om jag förtjänar det ;)

En lång promenad i fint sällskap gjorde att hela helgen helt plötsligt blev flera klasser bättre än den var när jag vaknade samma morgon. Konflikter kan nog vara bra på sitt sätt ibland, det är vi ju överens om. Så länge vi bara löser dem så här enkelt så är det i slutändan inga problem.




Måndag och skola. Hela fyra skoldagar den här veckan, kors i taket. En ganska okej föreläsning förde några timmar på Hig med sig den här gången. Därefter var det bara att vänta in kvällens fotbollsträning. Blev en riktigt lyckad sådan. Vi får leva på hoppet nu och en träning med hög intensitet, bra tempo och rätt inställning för i alla fall med sig något positivt. För egen del var det nog dessutom säsongens bästa träning. Nyttigt för självförtroendet som långt ifrån alltid är på topp. Kändes bra i alla fall, speciellt i försvarsspelet, och starten på veckan var därmed klart godkänd.

Tisdag och onsdag har i mångt och mycket liknat varandra. Några likhetstecken har varit skolan och regnet. Samma elände varje morgon hela veckan. Hösten kan absolut föra med sig mycket fint och en mysighetskänsla. Men när man kliver ut från lägenheten på morgonen och ska cykla till skolan samtidigt som vädergudarna bestämmer sig för att jävlas riktigt ordentligt är det inget charmigt alls. Regn, regn och åter regn. Helt givet är det ju att det kommer regna imorgon med.

Skolan då? Jodå, den rullar på. Inte börjat plugga så jättehårt än, men sköter mig i alla fall. Ganska kul med mycket att göra faktiskt.

VM-kvalfotboll i lugn och ro den här kvällen utan förfest. Vi bänkade oss hos Andy. Vi innefattade den här gången förutom jag och lägenhetsinnehavaren själv också Gson och Ante K- Viktig seger som satt riktigt fint förstås. Dock blev vi lite besvikna när det visade sig att uppgifterna om att vår Söderhamnsvän Ante K INTE har spelat tillsammans med Petter Hansson var felaktiga... :)

Läggdags nu. Imorgon är det ju en ny dag. En regnig sådan. Åtminstone strax före nio när jag ska cykla till skolan. Och efter lunch när jag ska hem. Det kan jag ge mig fan på.
Gonatt.


Kommentarer
Postat av: Freddas

Det vet du mannen!



Saknade att vara din bloggkollega! ;)



God jul:)

2008-09-11 @ 22:57:24
URL: http://faugustsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0