Förkylt på mer än ett sätt

Så har inte heller jag lyckats hålla mig undan. Nej då, förstås skulle man åka på en höstförkylning. Dock inget att gråta allt för mycket över då den verkar (ta i trä, peppar peppar) av det lindrigare slaget. Dessutom får jag skylla mig själv lite då jag tränade igår trots vissa förkylningskänslor under dagen. Korkat, ja kanske. Men har svårt att hålla mig borta från fotbollsplanen. Särskilt nu när endast en vecka återstår av säsongen.

Vaknade hursomhelst vid halv tre-tiden med halsont och snoret envist rinnande ur näsan. Som tur var så mådde jag däremot bättre i morse och pallrade mig iväg till skolan vilket var behövligt då vi hade gruppredovisning i specialpedagogiken. Efter att ha plockat ihop ett ganska intressant redovisningsmanus hemma hos Emma över en mycket god lunch igår klev vi fram och gjorde ett gott jobb idag. Bra jobbat gruppen! Nöjda var vi och skönt att ha den uppgiften avklarad.

Ganska mycket i skolan nu faktiskt. Hemtenta i specialpedagogiken och en liknande uppgift i mediekursen. Men bättre det än att knappt ha någonting faktiskt.

. . . .

Träning
igår och återigen var det bra fart. Tempot var högt, framförallt under det avslutande spelet, och tendenserna är åtminstone fortsatt positiva inför helgens ödesmatch. Gäller som jag har nämnt att fokusera på det positiva in i det sista och de senaste veckornas träningar har sett lovande ut. Stärkta av fredagens seger jobbar vi nu vidare fram till lördag.

Admir var tillbaka i träning efter sin skada och han kommer att bli viktig på lördag. Mange såg fortsatt pigg ut och Parre var återigen bra i mål. För egen del kändes det också helt okej. Orken tröt visserligen lite vilket berodde på förkylningen som kändes av, men var ingen större fara.

Brännström gick dock upp i ledning i vår interna skytteliga-tävling som vi har kört hela utesäsongen. Har haft greppet men nu gick han från 11-11 till 14-12. Prestigekampen ser ut att förloras för min del således...



Jag och Brännström på Ålandsbåten efter försäsongens träningsläger.

Viktigare är dock att jag fick indikationer från coach på att jag återigen kommer att starta som högerback kommande helg.

. . . .

Inte mycket nytt idag. Funderar på varför det alltid ringer folk och söker en Therese på mitt hemnummer numera. Här bor ingen Thersese...

Jag undrar också vad som har hänt med den något senile gubben som alltid ringde mig i snitt ett par gånger i veckan och frågade efter Patrik förut. Han slutade ringa någon gång under våren. Kanske är han inte med oss längre. Vila i frid i så fall.

. . . .

Gårdagens fråga:
Finns det bergsgetter i Bosnien?

Dagens fråga: Vad fan är det som händer? Förlust mot Norrköping - MFF tolva i allsvenskan. Det går inte bra nu, utan man kan säga att det är ganska förkylt även för MFF...



Vad händer?  :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0