Bra veckostart

Schizofrena Affe är här. Eller det känns nästan så i alla fall. I söndags var jag bara tokless på allting och ingenting kändes givande. Idag är jag i stället nästan positiv. En helomvändning, om än för stunden. Det svänger snabbt har jag märkt. Kunde ha varit klart bättre i nuläget, men det gäller att ta vara på det som är positivt.

Skolan har kommit igång så smått nu. Känns faktiskt kul det, att ha något att göra. Läser både medie- och kommunikationsvetenskap C och specialpedagogik A just nu. Ska se om jag hinner med båda. Hoppas det för kurserna verkar ganska intressanta.

En måndag som gick ut på att försöka få lite luft under vingarna igen efter den tunga helgen inledde den här veckan. Var ledig så hände inte allt för mycket under dagen. Träning på kvällen och trots det svåra läget vi är i just nu kändes den ganska positiv. Tyvärr var det många som inte kunde träna, men vi som var där gjorde ändå en bra träning.

Efter träningen hade jag andats in lite mer optimism och att då gå en ny trevlig kvällspromenad med den gulliga bumbibjörnen gjorde kvällen än bättre.

Tisdag med skola på schemat. Första specialpedagogik-lektionen för min del och den gav mersmak. Kan bli en nyttig och intressant kurs det. Slutade vid lunch och därefter blev det en mycket lugn eftermiddag. Inte mycket att göra, mer än att engagera mig lite i Svenska Fans-skrivandet. Åstadkom det här innan jag var nöjd för dagen:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=252159

Skolarbete idag med gruppen i specialpedagogiken, lunch med Tidsjö på skolan och därefter hem hit igen. Match med b-laget ikväll mot Hille, så snart dags för lite mat och laddande.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Emma

Är bumbibjörnen en annan människa eller samma som alltid?

2008-09-03 @ 16:30:31
Postat av: Affe

Samma men under lite andra förutsättningar.

2008-09-05 @ 13:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0