Stjärnor på is

Nu associerar ni säkert till TV4:s halvtaskiga programidé men givetvis syftar jag på ett par verkliga stjärnor på is. Nämligen jag själv och Noa som i förmiddags intog isen i Läkerolens b-hall. Tillsammans med en miljon småknattar och ivrigt påhejande föräldrar gled vi runt och var isens dominanter (nästan...). Den pondus och självsäkerhet vi utstrålade fick självaste Tommy Sjödin (som var där) att häpna. Nu kryddar jag kanske lite, men bra var vi ;)

"En bra insats. Mycket istid, nästan 30 minuter, inte dåligt det. Rörde mig inte så mycket, men stod rätt. Rutinerat. Undvek tacklingar..." - en strålande sammanfattning av min Halmstadvän när vi släntrade in på Pinnmovägen igen efter den första omgången av riktiga stjärnor på is.

Det hettade dock till en gång när en kille slängde handskarna. Tror det var Noa han ville åt, men som beskyddare av lagets stjärna klev jag förstås in för att ta fighten. Han backade då ur och visade sig från den fega, veka sidan... :) 



Det roligaste var när Noa sa "jag har faktiskt inte ramlat än" och lillkillen som då kom farande bredvid honom åkte kull i samma sekund som Noa yttrat de orden. Ingen skadeglädje inte, sån är inte jag, men roligt på ett fint sätt var det :)

. . . . . .

Gårdagskvällen var perfekt, återigen en fin myskväll i absolut bästa sällskap. Höjdpunkten var nästan glass med blåbär och jordgubbar, även om de senare var lite brända :P
Blev en mycket bra kväll med skratt, mys och tv-tittande och dessutom blev det ett bra uppvaknande och en mysig frukost.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0