Som vanligt

Starten på den här veckan har innehållit precis de bitar som veckorna normalt sett innehåller just nu för min del. Nämligen skola, träning och en del myskvällar.

. . . . . . .

Måndagen började med skola under förmiddan. Specialpedagogik och fokusering på barn med matematiksvårigheter stod på schemat. Inget jag direkt kommer att ha nytta av men ändå ganska intressant, finns mycket att ta med sig av själva tänket i det vi läser nu.

Eftermiddagen gick åt till att skriva klart den enormt sega hemtentan. Min planering är bedrövlig, eller snarare när det gäller hur väl jag klarar att hålla den planering som jag gjort. Hade tänkt skriva klart den ganska tidigt förra veckan men så blev det förstås inte. Men nu är den i alla fall klar och bra känns det.

Kvällen innebar träning och ett rejält tufft pass blev det. Vi hann inte mer än avsluta årets fotbollssäsong förrän vi drog igång vår egen-träning på "Tvätten" (Korsnäskorpens lokaler) igen. Jag, Mange, Parre och Bentzer spenderade en timme med att spela två mot två-fotboll i ett rejält högt tempo och därefter körde vi i gymmet en timme. Riktigt jobbigt var det, framförallt fotbollsspelandet. Men kul med. Bjöds på en del fina tekniska finesser (Mange lurade bort mig, får erkänna det, nästa gång kapar jag honom i stället) och massvis med närkamper. Avslutade fyspasset med tio vändor i trappen också, snacka om att det kändes i benen. Spyfärdig efteråt men så grymt fint att sätta sig i bastun och vara nöjd då.

. . . . . . .

Måste utnämna den uppstoppade renen som står vid brödavdelningen på ICA här i Sätra till veckans hjälte.
"Det kan ju inte vara roligt att stå här bland allt folk. Han får ju aldrig ledigt heller. Och helt stilla ska han stå", för att citera Gson :)

. . . . . . .

Tisdagen inleddes med en kall men trevlig promenad med sällskap på väg mot högskolan. Sen var det skoldags på nytt. En bra föreläsning om diskurs minsann, låter nog krångligt (vilket det delvis också var) och ointressant men var klart mer givande än man kunnat tro. Riktigt duktig föreläsare med, synd att vi inte har honom så mycket.

Skulle sedan träffa min grupp i specialpedagogiken hemma hos en klasskamrat som bor vid Sörby. Bestämde mig för att promenera dit. Så blev en lång promenad i det fina vädret - bara för att via telefon få höra att "vi är klara med uppgifterna" när jag nästan var framme. Hopplösa tjejer i gruppen... :)

Fick i alla fall en promenad i benen och det behövdes. Var totalt död i kroppen efter måndagspasset så var nyttigt att få mjuka igång musklerna lite. Badminton med Gson, Mange och Noa senare på eftermiddagen också och även om jag är totalt kass så blir det ju lite träning.

Avslutningen av dagen gick i slappandets och mysandets tecken. En sedvanlig Andra Avenyn-kväll med Karin innebar förutom tv-tittande chokladätande, tedrickande och småkaxande :)

"Nej, dom är mina ju!" ;) (ingen fattar mer än vi :P)

. . . . . . .

Idag har min grupp varit på studiebesök på Pingeltorpsskolans särskola här i Sätra. Intressant var det och vi kommer nog göra fler besök där.

I övrigt skönt med sovmorgon idag. Vissa i min umgängeskrets skulle uppe vid 06.00 i morse. Rätt åt den personen det, speciellt då personen i fråga dissade mig till förmån för en chokladkaka igår ;)

Ska styra upp lite skolgrejer nu, äta och sen blir det träning på Tvätten igen. På med benskydden Mange, ikväll smäller det ;)

. . . . . . .

Dök upp ett rykte nyss. Efter den uppseendeväckande (dock oplanerade) nougatstölden häromdan sägs nu en annan av våra närmaste vänner i "Sätragänget" ha försökt genomföra en fräck kupp på Willys igår. En mördande blick från en till synes upprörd dam ska dock ha stoppat det hela. Mer uppgifter kan inte läckas ut i skrivande stund... ;)

Kommentarer
Postat av: Den rättrådige

Det ryktas att vissa tjuvaktiga tilltag finns fångade på film.. Hoppas du sover gott om nätterna.



"Thou shalt not steal"

2008-10-09 @ 15:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0