Så var det fredag igen

Så var det fredag igen och veckan hade tagit slut, för att citera Noice. Fantastiskt band det egentligen, att man inte lyssnar mer på dem än vad man gör är en skam. Men man kan ju inte alltid vara perfekt även om det är bra nära när det gäller en själv... ;)

De två senaste veckorna har varit väldigt lika som jag var inne på igår. Skola, träning och myskvällar. Ganska skönt det, att man vet vad man får och vad man kan vänta sig.

Igår var det skola igen och specialpedagogik var vad som gällde för min del. Var en hyfsat intressant om än rätt seg förmiddag. Läraren stod och malde på för mycket så man tappade fokus efter ett tag. Noa började skicka sms då han också hade tråkigt på sin lektion och vips så var en sms-konversation gällande tänkbara uppställningar på Football Manager igång... :)

Fick dock ner en del anteckningar och med mig lite vettigt från lektionen också. Hade egentligen lektion även på eftermiddagen men jag fick avvika under lunchrasten då jag skulle ha möte med min handledare inom mediekursen inför uppsatsskrivandet. Ska skriva om svensk medias bevakning av fotbollshuliganismen, så mycket vet jag än så länge. Har inte konkretiserat det än men ska se till att avgränsa mig inom ämnet och börja jobba för fullt inom kort. Handledaren är i alla fall kanon och det kommer bli kul att skriva om något som intresserar mig.

Hade tänkt plugga en del och inte göra så mycket mer under eftermiddagen. Men på vägen hem från skolan ringde Parre. Juniorjäveln ville ha med mig på lite fotbollslirande på Nynäs och det kunde man ju inte tacka nej till. Så drog hem, sprang en runda i spåren här borta, bytte om, åt lite och sen kom Parre och Christian förbi för att hämta upp mig. Väl vid Nynäs anslöt även Fäger och sen tog "pricken-spelande" vid i nästan 1.5 timme. Riktigt kul hade vi trots att framförallt Fäger fuskade och var osportslig :)


Jag och Chrille på lagfesten i bowlinghallen i våras.

Blev inte mycket mer gjort sen under dagen. Blev en ensam hemma-kväll framför datorn där Heerenveen-Milan streamades och därefter läggdags ganska tidigt. Har märkt att jag nog behöver lite mer sömn än jag trott trots allt. Sov från tolvtiden igår till tio i morse. Skönt att sova ut.

Lite Svenska Fans-skrivande, bloggande och pluggande idag innan det blir fika med Koller på stan senare i eftermiddag. Inga större planer därefter, får se om det dyker upp något.

Ses.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0