Regn, träning och en orolig moder

Blir en lägesrapport från ett regnigt Gävle. Kul att kliva upp, titta ut och se att regnet öser ner, sätta sig vid frukostbordet bara för att råka hälla ut en halv liter youghurt över byxorna samtidigt som underbara "Bad day" med REM strömmade ur högtalarna... Lysande start på dagen. 

. . . . . . . .

Är egentligen nyhetstorka när det gäller bloggen nu. Inte mycket uppseendeväckande händer och ganska skönt är väl egentligen det. Tränar på gör vi, körde ett rejält pass på "Tvätten" igår igen jag och grabbarna. Mange, Parre, Jim och Christian fanns förutom jag själv på plats. Ett bra fotbollspass följt av lite gymmande gjorde att vi kunde känna oss nöjda när vi sent framåt kvällen drog hemåt. Samma tränande står också på kvällens schema.

. . . . . . . .

Med Operation Mule har det inte blivit mycket agerat. Objektet för vår räddningsaktion visade sig vara borta när vi efter skapandet av planen återigen besökte platsen. Återstår att se om någon fortsättning följer.

. . . . . . . .

Blev grundlurad igår när helgens festfixare Augustsson såg till så att en av hans telefonförsäljarkollegor ringde mig. Några minuter senare ringde mister August själv upp och drev vidare, innan han avslöjade sig. Jävla fasoner det där. Kanske inte var så bra uppstyrt ute i Valbo i lördags i alla fall när jag tänker efter ;) Men fick mig i alla fall ett ganska gott skratt.

. . . . . . . .
 
Underhållningsvärdet på det skämtet var dock inte i närheten av hur roligt det har varit att läsa min och mammas senaste mailkonversation. Min arma moder (för att citera från Karl-Bertil Jonssons jul) tog uppgifterna här i bloggen om en nougatstöld på stort allvar. Till och med på så pass stort allvar att hon numera tror att hon har en kriminell son. Eller åtminstone en son som med glädje snattar på ICA i väntan på att ta sig an större uppgifter i framtiden :)

Men lugn mamma, jag är en väluppfostrad och ordentlig ung man som aldrig skulle stjäla medvetet.

. . . . . . . .

Utan halsmandlar men med ett sött leende, ett glatt humör och envis som en liten åsna - som alltid :) 
Krya på dig gumman.

. . . . . . . .

http://alfredsson86.bilddagboken.se/p/main.html



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0