Lugn mysvecka

Har som vanligt halkat lite efter med bloggandet och inte kommit längre än till torsdagen i förra veckan. Senaste inlägget handlade om en speciell dag och den dagen blev bra. Blev en fin kväll med tv-tittande, te, rosor, choklad och mys. Perfekt avslutning det på den 16:e oktober 2008.


Fin kväll med Doris ;)


Mamma hade dessutom fått födelsedagskortet där hemma och när hon fick höra att hennes son minsann inte är det minsta kriminell, samt att han dessutom fått högt betyg på senaste hemtentan, så var hennes födelsedag lyckad :)


Mamma och Meta, snart kommer de på besök förresten

Resten av veckan gick också i lugnets och mysandets tecken. Fredagen var en totalt slöardag och kvällen spenderade jag själv här hemma. Blev inget vettigt gjort utan tog mig bara igenom kvällen och somnade framför lite NHL-hockey framåt natten.

Upp ganska tidigt sen trots att det var lördagsmorgon. Hade nämligen bestämt mig för att göra säsongsdebut på skridskor och efter frukosten begav jag mig ner i förrådet för att plocka fram mina Bauer-grillor. Därefter spatserade jag upp till Läkerolens b-hall och ett ispass på drygt en timme tog vid. Var så kul att stå på skridskorna igen och gled runt där bland alla barnfamiljer med ett leende på läpparna. Lite charmigt också att se alla småungar som stapplar omkring, trillar, studsar upp och stapplar iväg igen - alltid med en energisk entusiasm. Minns när man själv försökte lära sig där hemma på den lilla dammen.

Tanken är att Noa ska med och träna upp sitt skridskoåkande inför hans examination på det i skolan, men det slanet sov bort lördagsförmiddagen den här gången. Hoppas han är kass på att åka så att jag kan vara lite skadeglad ;)

Lördagskvällen gick sen i mysandets tecken då den spenderades hemma hos Karin. Kikade lite tv, kollade bland annat en Beckfilm, drack te som alltid och hade en bra kväll :)

Söndagen var så lugn som en söndag kan bli. Väntade bara in Milan-Sampdoria, som gick precis som den skulle, innan jag efter ytterligare lite fotbollstittande återigen spenderade lite tid i sällskap med Karin. Andra Avenyn stod på programmet och efter en stund på Fältspatvägen avslutades helgen med fotboll hemma hos Noa.

Så var ytterligare en vecka över och en ny kunde börja.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0