Dagens lögnare...

...är utan tvekan Mange. "Den är så jäkla god" var hans omdöme om en juice-sort på ICA borta vid Måsberget där vi svängde in ikväll efter att ha varit ute i Bomhus och tränat. Jag högg direkt, Mange brukar komma med bra tips Men ack vilket felval det visade sig vara. Juicen, någon slags multivitamindryck med massa olika frukter, smakade i det närmaste illa och var inte alls till belåtenhet. Men den var i alla fall billig... Snåla smålänningar är vi allihopa.

. . . . . . . .

På tal om Mange så fick Gson och jag vara med om något stort igår. Mange använde för första gången sin nya garageplats ute på parkeringen. Riktigt stort det, vuxenpoäng så det förslog. Förväntansfullt öppnade han dörren och kikade in. Som ett barn på julafton och med något närmast andaktsfullt i blicken gick Mange runt där inne och inspekterade.

Samtidigt stod Gson och jag utanför och funderade på vad Manges garage kan användas till. Förslag på att starta en bordell alternativt annan form av svartklubb eller ha det som en spritgömma och ett försäljningsställe av alkohol till Sätras minderåriga dök upp. Oklart i dagsläget dock om vi kommer att förverkliga några av dessa planer.

. . . . . . . .

Renen
som står vid brödet på ICA är det synd om har vi kommit fram till. Alternativt kommer vi att kontakta facket och avslöja att en svartarbetande ren sliter ut sig på ICA i Sätra. Djurrättsorganisationer runt om i landet kan också få sig ett samtal inom kort.

. . . . . . . .

Hänt de senaste dagarna i övrigt då?
Vi var ett gott gäng på Korsnäskorpens gym igår och pumpade i 1.5 timme. Hade helst spelat lite boll också men lokalen var tyvärr upptagen. Så fick nöja oss med fysträning. Dög det också.
 
Fick lite motion i morse också då jag promenerade till skolan tack vare sällskapet vid min sida. Längesen jag gick dit annars nu, blir cykel allt som oftast. Men skönt med en promenad idag. Fick ju offra mig igen ;)

Tränat ikväll med. Ny tränare för KBK presenterades. Mer om det kommer här senare. Efter spelarmötet tränade vi i cirka 1.5 timme på Korsnäsvallen. Därefter begav oss jag och Mange till gymmet för att köra lite. Blev rätt lugnt idag men ändå bättre än inget, helt klart.

Har också hunnit med att skriva en Svenska Fans-krönika som jag glädjande nog har fått mycket beröm för idag såväl av "vanliga" läsare på sidan som av högste bossen för Svenska Fans Italien-sektion. Kul det, slår aldrig fel med lite positiv kritik för det man gör.

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=258861 - ta gärna en titt!

. . . . . . . .

Läggdags nu. Massa fotboll utlovas här imorgon (ovanligt...).
Ledig imorgon så ska spendera dagen med att slösurfa, dricka kaffe, knåpa på nån halvdan Svenska Fans-text kanske och blogga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0