Botten 2008

Fortsätter att ösa på med fotboll här. Den är ju trots allt en stor del av mitt liv.
Dessutom har jag en förkärlek för att sammanfatta saker och ting, något som absolut är på sin plats när en säsong är avklarad och man ligger i startgroparna för nästa.

Som ni vet hade vi en jobbig höst med KBK och säsongen avslutades med nedflyttning till femman. Nu betyder det inte att hela fotbollsåret var ett helvete, långt ifrån. Men nu ska jag lista såväl det mest negativa som det trots allt positiva från fotbollssäsongen 2008 för min och lagets del. Vi börjar med botten-listan.

1. "DET STÅR 4-0 TILL ÅRSUNDA"
Korsnäsvallen, 27/9, 2008. Med cirka tjugo minuter kvar mellan KBK och redan klara seriesegrarna SAIK står det 1-1. Ett KBK-mål kan räcka för att säkra nytt kontrakt i fyran.
Då hör vi från SAIK-bänken att det står 4-0 till Årsunda i deras match. Årsunda får inte vinna, då är vi klara för femman. Men nu leder de alltså med 4-0 hemma mot Stensätra och allt hopp för oss är helt plötsligt ute. Sista kvarten spelas bara av, SAIK gör 2-1 och därefter är vi ett lag i spillror. 4-1 till slut och femman väntar.
Just de sekunderna när beskedet om Årsundas stora ledning kom är de tyngsta jag har upplevt fotbollsmässigt under hela året. Då var det faktiskt nära tårarna.


2. SLUTSIGNALEN SOM FÖRKUNNADE EN 0-1-FÖRLUST MOT ÖVERHÄRDE
Överhärde IK är inget bra fotbollslag, tvärtom.
Överhärde IK vann en enda match 2008.
Den kom mot oss i KBK.
Man kan väl sammanfatta med att det inte var allt för muntert i omklädningsrummet efter slutsignalen efter 0-1 på bortaplan mot dem.

Tycker inte att vi gjorde en så dålig match den gången egentligen, klart sämre spelmässiga insatser har skådats av oss i år. Dessutom tycker jag att Överhärde trots allt var mycket bättre än till exempel Årsunda, men det spelar ingen roll. Vi skulle bara vinna den matchen och inget annat än tre poäng räknades.

Men vad hände? Jo, vi spelade ganska bra och skapade chanser men brände i massor. Som vanligt. Missarna straffade sig också, som vanligt. 0-1 med åtta minuter kvar och ridån ner totalt.


3. FÖRSTA KVARTEN HEMMA MOT SÖDRA
Säsongens överlägset pinsammaste insats kom mot Södra BK i division 6. Storstryk, med vad spelar egentligen ingen roll, och de sämsta tio minuterna jag någonsin har upplevt som fotbollsspelare. Jag själv, övriga backkollegor, ja hela laget var totalt under isen och efter sju minuter stod det 0-3 på resultattavlan...





Det finns så klart ett antal tunga minnen till. Men känner inte för att skriva en hel roman om säsongens besvikelser.
Det får räcka nu.

Säsongen 2009 närmar sig ju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0