Träningspremiär och framtidsfunderingar

Så var en fotbollssäsong lagd bakom oss och en ny är startad. Träningen inför 2009 års säsong drog igång för KBK:s del redan i söndags men då satt undertecknad på ett tåg, så för min del blev det träningspremiär under vår nye tränare Tommy Nordh igår.

Det var ett bra träningspass som förde med sig en försiktig optimism tycker jag. Inför gårdagens träning måste jag erkänna att motivationen inte var allt för hög. Vi har ju tappat en del ordinarie spelare från årets säsong och dessutom finns det fortfarande en hel del frågetecken. Vissa kan komma att lämna för andra klubbar och när det gäller nyförvärv är inget klart ännu. Däremot så tränar några nya med oss nu och bland annat kan en riktigt duktig målvakt vara på ingång. Vad som händer på den fronten återstår dock att se.

Gårdagens träning var i alla fall rolig och givande. Vi inledde med beep-test för att våre nye coach ska se var vi står konditonsmässigt. Var evigheter sen jag testade det senast så hade inga riktiga förväntningar på mig själv. Men det gick riktigt bra och konditionsmässigt ligger man väl framme i truppen i alla fall.

Därefter körde vi lite fys följt av spel. En trelagsturnering där vårt försvarsstarka lag bestående av nästintill enbart backar nådde tämligen lyckade resultat. Blev ett par förluster men inte mer än så och tror att vi spelade ihop flest poäng av lagen. Alltid kul med lite prestigesegrar på träningarna :)


Sommar-fotbolls-bild från min låneperiod hemma i NIK under
sommaren. Så nöjd med min solbränna där så var tvungen
att lägga in den ;)


Brännström och jag drog igång en ny interntävling när det mål igår. Han krossade mig förra inomhussäsongen så nu är jag ute efter revansch. Igår var vi på samma lag och jag var generös nog att spela fram honom till det målet han stod för under träningen (allt för lagets bästa förstås). Han bjöd dock tillbaka och fick en halv assist på mitt lite senare. Så 1-1 hittills. Att vi inte är några målskyttar egentligen utan rensande backar visade vi också då vi missade varsitt riktigt bjudläge. 1-1 i mål och 1-1 i jättemissar således :)

Det var kul att träna igår och att träffa lagkamraterna igen. Direkt efter kände jag mig mycket mer positiv till ytterligare en säsong i KBK. Man ska ju aldrig säga aldrig, så säker på att det inte blir ett klubbyte är jag inte. Men gårdagen gav mersmak, det kan bli en intressant säsong. Samtidigt så är det som sagt många frågetecken än och det kan finnas ett par andra alternativ som kan vara värda att kolla upp när det gäller klubbar. Hursomhelst är man igång med fotbollsträningen igen nu och framtiden får utvisa i vilken tröja man spelar under 2009.


Här är jag nöjd med min eleganta löpstil ;)

Dags att sluta vara egenkär och fotbollsälskande och ta tag i pluggandet. Är ledig idag vilket känns perfekt, bara jag får någon nytta gjord också så kan jag sammanfatta en flitig arbetsvecka framåt eftermiddagen. Sen blir det en tur till ICA Maxi och därefter myskväll innan en förmodat lugn helg tar vid.

http://www.youtube.com/watch?v=qJJ_quYBwZA&feature=related  - fastnade dock framför den här, ett härligt Milanminne



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0