Rapport från en vilsen högskolestudent

Då sitter jag här i skolan och har just konstaterat att jag inte började vid nio idag som jag trodde. Ingen lektion visade det sig - hade nämligen tittat på fel schema (schemat för en annan snarlik kurs med samma lärare). Aja, shit happens och vi har ändå gruppträff vid halv elva på skolan (något jag fick reda på nu...) så har inte spillt för mycket tid i alla fall. Tvärtom faktiskt då jag tog tillfället i akt att börja jobba med min medieuppsats. Har hittat en del vettig litteratur som kan bli aktuell att använda så har fått lite nytta gjord trots allt.


. . . .


Var mycket nöjd med både mig själv och livet igår när jag somnade. Har fått en del gjort de senaste dagarna och även när det gäller andra plan så känns en hel del saker bra just nu. Bara att ta varje dag som den kommer och inte planera för mycket, det känns som det bästa nu. Men jag kommer inte ifrån mina "att göra idag-listor", utan dem skulle jag inte få mycket gjort :)

. . . .


Ryktet har ännu ingen sanning, men kan förstå om dess slagstyrka har ökat i och med planerna som spikades igår.


. . . .


Nanne Bergstrand fick en gata uppkallad efter sig i Kalmar igår - hur stort är inte det?

Snacka om att man är kung då.

Och det var han verkligen värd, det måste även jag som MFF:are säga. Utan tvekan.


. . . .


Passade på att träna ett pass på gymmet med bröderna Lindgren igår och pluggade en stund till på kvällen. Flitig faktiskt :)

Därefter lite slöande när allt väl var klart och en skön hemmakväll för mig själv.


. . . .


Idag blir det en del skola som sagt (om än inte i lektionsform) och därefter fotbollsträning ikväll med en av de lokala klubbarna i regionen. Kanske inte GIF men... ;)


. . . .


Dags att runda av och fortsätta att vara en duktig student (eller att försöka vara en i alla fall).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0