Mössgisslan



Den här vädefulla ägodelen råkade hamna hos mig igår i samband med flytten av Raz. Först tänkte jag ge tillbaka den till dess rättmätiga ägare Johanna, trots att hon så oansvarigt slängt ner den stackars mössan (som enligt vissa rapporter i det närmaste har samlarvärde) i källaren och låtit den ligga där nere i mörkret alldeles ensam.

Jag är ju en fin människa (inte usel numera) och Johanna är även hon ganska snäll. Men nu när jag har tänkt efter och haft ett msn-samtal med mössans ägare har jag insett vilken skatt jag sitter på. Kanske är läge att kräva en lösensumma för den ;)

 Tills vidare är den i alla fall i min ägo, sen får vi se vad det här dramat slutar med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0